۹ بازیکنی که صاحب تکنیک‌های منحصربه‌فرد هستند + فیلم

دنیای فوتبال مملو از تکنیک‌های خاص از بازیکنان مختلف است که در این مطلب به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از givemesport، در طول سال‌ها، ما فهرستی بی‌پایان از لحظات شگفت‌انگیز را دیده‌ایم که به‌ طور کامل نشان می‌دهد که چرا فوتبال «بازی زیبا» لقب گرفته است. در حالی که این ورزش بسیار متکی به اجرای تیمی است اما این لحظات به دلیل نبوغ فردی است که اغلب خوب را از عالی جدا می‌کند.

مسلما مشهورترین حرکت در کل فوتبال، حرکت یوهان کرایف بود که برای اولین بار چرخش معروف خود را در برابر سوئد در طول جام جهانی ۱۹۷۴ انجام داد؛ در دنیای فوتبال از این موارد وجود دارد یعنی هستند بازیکنانی که حرکات منحصر به‌فرد خود را دارند. 

الکساندر د کاروالیو

در حالی که جی‌جی‌اوکوچا برای نوعی دریبل خاصش معروف است اما در واقع در اصل این حرکت توسط الکساندر د کاروالیو در سال ۱۹۶۸ در جریان پیروزی ۵-۱ سانتوس بر بوتافوگو اجرا شد.

ریکاردو اینفانته: ضربه رابونا 

بحث‌هایی در مورد اینکه دقیقا چه کسی باید به عنوان صاحب اصلی ضربه رابونا باشد، وجود دارد، اما این ضربه زمانی به نام این بازیکن شناخته شد که یک روزنامه نگار در سال ۱۹۴۸  در حالی که او این تکنیک را به دلیل افتادن توپ روی پایش بداهه پردازی کرد، در عکسی ثبت کرد. 

آنتونین پاننکا: پنالتی پاننکا

آنتونین پاننکا در واقع اولین پنالتی پاننکا را در موقعیتی با فشار بالا مقابل آلمان در فینال قهرمانی اروپا در سال ۱۹۷۶ به ثمر رساند.

پدرو کالمینو- حرکت قیچی

در حالی که این تکنیک را لاو آدام هلندی اولین بار در اروپا به نمایش گذاشت و نام مستعار «آدام قیچی» را به نام خود ثبت کرد، تصور می‌شود که این حرکت در واقع توسط پدرو کالمینو، مهاجم آرژانتینی در اوایل دهه ۱۹۰۰ ابداع شد.

سرجیو اچیگو: حرکت فلیپ فلپ

بازیساز برزیلی ریولینو اغلب با اختراع فلیپ فلپ شناخته می‌شود، اگرچه خودش اعتراف کرد که این حرکت را پس از یادگیری آن از هم تیمی خود سرجیو اچیگو کامل کرده است.

کریستیانو رونالدو - ریز ریز رونالدو

به‌ویژه در اوایل دوران حرفه‌ای‌اش، زمانی که بیشتر بازی‌های او حول محور دویدن می‌چرخید، حرکت رونالدو که برای تغییر جهت استفاده می‌کرد، بار‌ها و بار‌ها زمانی که او در جریان بود، ویرانگر بود.

ایو ماریو - پیچ مارسی

مهم‌ترین مورد استفاده مارادونا، تا جایی که احتمالا بیشتر به عنوان «پیچ مارادونا» شناخته می‌شود، ایو ماریو مهاجم فرانسوی این جنبش را حداقل در اروپا در دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد.

فرانس پوشکاش: تکنیک پوشکاش

در حالی که این حرکت اکنون فوق‌العاده ساده به نظر می‌رسد، اما اولین بار زمانی که اسطوره مجارستانی به‌جای شوت‌زنی، یک عقب‌کشی روی خط شش قدم انجام داد و مدافع متعصب را فریب داد، اجرا شد که به دلیل هوشمندی همراه با تفکر سریع مورد تحسین قرار گرفت.

رودریگو تادی - آئورلیو

رودریگو تادی، یک اختراع بسیار جدیدتر، و بدون شک یکی از سخت‌ترین تکنیک‌ها را انجام داد که بعدها آن را آئورلیو در بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل المپیاکوس در سال ۲۰۰۶ انجام داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
فقط و فقط رونالدوی کبیر ،زیدان و ربینیو ، رونالدینهو و ریوالدو
آخرین اخبار