نگرانی مردم تایوان از وقوع جنگ با چین

نظرسنجی جدید بنیاد افکار عمومی تایوان نشان می‌دهد که نگرانی تایوانی‌ها درباره وقوع جنگ با چین افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  ژاپن تایمز، نظرسنجی جدید بنیاد افکار عمومی تایوان که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که بسیاری از تایوانی‌ها بر این باورند که در صورت حمله چین به تایوان، ژاپن از نظر نظامی به کمک تایوان خواهد آمد.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی احتمال می‌دهند که ژاپن برای دفاع از تایوان نیرو اعزام کند، در حالی که ۳۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا به کمک نظامی خواهد آمد، در حالی که ۲۸.۵ درصد معتقد بودند که چنین چیزی نخواهد شد.

۶۴.۳ درصد از پاسخ دهندگان نیز اعتقاد داشتند که چین به تایوان حمله نخواهد کرد. تعداد کسانی که می‌گفتند چین می‌تواند به تایوان حمله کند، بیش از دو برابر نظرسنجی قبلی بود.

این نظرسنجی که با حضور ۱۰۷۵ شرکت کننده از سراسر تایوان انجام شد، دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳ درصد با فاصله اطمینان ۹۵ درصد است.

تایوان و چین پس از جنگی داخلی در سال ۱۹۴۹ از یکدیگر جدا شدند و تاکنون به طور جداگانه اداره می‌شوند. چین، تایوان را استانی از خاک خود می‌داند و مخالف استقلال آن است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد می‌داند.

تایوان از سال ۱۹۷۱ از سازمان ملل اخراج شد و دیگر عضو سازمان ملل متحد نیست و به دلیل مخالفت جمهوری خلق چین با استقلال این جزیره، بسیاری از کشور‌های جهان، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار