تنظیم بازار نیازمند حمایت عملی از تولید است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولیدات داخلی باید به عنوان رویکرد اصلی سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم تعیین و اجرا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صفایی‌دلویی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی نیازمند رونق‌بخشی تولیدات داخلی در همه بخش‌های اقتصادی است.

او افزود: بر این اساس حمایت از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران باید محور اصلی سیاست اجرایی و رویکرد عملی تیم اقتصادی دولت باشد تا فعالان عرصه تولید ملی نسبت به تلاش برای تداوم تولید کیفی و گسترش فعالیت‌های خود دلگرم شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهت دهی سرمایه‌های سرگردان و منابع بانکی به سمت بخش تولید واقعی، اقدامی بسیار موثر در راستای حمایت از تولید داخلی با هدف کاهش تورم است.

صفایی‌دلویی بیان کرد: سرمایه‌ها و منابع مالی سرگردان باید به جای انباشت در بانک‌ها و سوداگری به سمت سرمایه‌گذاری مولد برای گسترش تولیدات ملی سوق یابند.

او تصریح کرد: تحقق این موارد علاوه بر افزایش اشتغال و رونق تولیدات داخلی، معضل تورم را کاهش می‌دهد، زیرا تنظیم و ثبات بازار بدون حمایت عملی از تولید امکانپذیر نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم برای کاهش تنگنا‌های اقتصادی باید بستر را برای حضور مردم در اقتصاد کشور باز کند و در بودجه ۱۴۰۱ نقش مردم به خوبی دیده شود و با تعریف یک سازوکار منسجم، شبکه‌ای بین بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ایجاد شود تا با کاهش شیب گرانی از فشار اقتصادی بر مردم و در نتیجه معضل تورم کاسته شود.

صفایی‌دلویی اظهار کرد: میدان سخت اقتصادی امروز همانند میدان نبرد نیاز به ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی دارد و مسئولان و دولتمردان باید با اقدام جهادی و اتخاذ رویکرد‌ها و تصمیم‌های سخت برای متوقف کردن معضل تورم و سامان دادن به امور اقتصادی بکوشند.

او تعامل بین دولت و مجلس را ضرورتی برای کاستن از معضلات اقتصادی جامعه و مهار تورم توصیف کرد و افزود: مجلس ظرف ماه‌های اخیر با مصوبات مختلف در جهت کاهش مشکلات اقتصادی مردم تلاش کرده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار