رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد:

کالای ایرانی توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: محدودیت‌ها برای واردات از کشور‌هایی مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان وجود دارد، اما کالا‌ی تولید داخلی مطابق با تکنولوژی روز دنیا تهیه شده و توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا رزقیان رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در خصوص تاثیرات ممنوعیت واردات لوازم خانگی بر تولیدات داخلی گفت: وضعیت بازار لوازم خانگی ما نسبتا آرام است، اما با وجود فراهم بودن کالا‌های معتبر روز دنیا در بازار، توان خرید مردم کم شده و بازار در رکود به سر می‌برد.

او افزود: مشکل اصلی ما در حال حاضر عدم ثبات نرخ ارز و قیمت بالای مواد اولیه است که موجب بی‌ثباتی در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: با وجود این که برخی شرکت‌ها تا سقف پنج تا ۶ درصد مجوز افزایش قیمت کالا‌های خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته‌اند، اما به دلیل رکود در بازار فروشندگان کالا‌ها را به قیمت قبل و با سود ۲ تا سه درصد به مصرف کنندگان می‌فروشند.


بیشتر بخوانید


رزقیان با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد تولیدکننده لوازم خانگی در کشور فعال است، بیان کرد: این تولیدات جوابگو نیاز کشور است و هیچ کمبودی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد.

او تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت‌های موجود باید از ورود کالا‌های قاچاق به کشور جلوگیری شود چرا که مصرف کنندگان از محصولات تولید داخل رضایت دارند و کالاهای ایرانی چیزی از کالا‌های خارجی کم ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد تاکید کرد: باید فرهنگ استفاده از کالا‌های ایرانی را رواج بدهیم تا مردم از تولید داخلی استقبال کنند چرا که کالا‌های ایرانی هم‌پای محصولات مشابه خارجی است و در برخی موارد حتی قابل تمیز نیست. پس ما باید از تولید، ترویج و مصرف کالا‌های ایرانی جهت بهبود مستمر تولیدات داخلی و اشتغالزایی حمایت کنیم.

رزقیان اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت ورود کالا‌های خارجی مردم انتخاب دیگری جز استفاده از کالا‌های خوب ایرانی ندارند. امیدواریم که این کالا‌ها به ذائقه مردم خوش آید و اگر در آینده راه‌های واردات باز شود، آن زمان بتوانند بین کالا‌های ایرانی و خارجی دست به انتخاب بزنند.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار