وزیر صمت:

در صنعت لوازم‌خانگی به خودکفایی رسیدیم

وزیر صمت با اشاره به رشد تولیدات داخل در سال‌های اخیرگفت:لوازم‌خانگی ایران خودکفا شده و می‌توانیم جشن تولید لوازم‌خانگی را برگزار کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت   گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، تولید لوازم خانگی در کشور رشد زیادی داشته و با تولید انواع آن در حوزه در آستانه رسیدن به خودکفایی قرار گرفته‌ایم و به‌زودی جشن خودکفایی این صنعت را برگزار خواهیم کرد.

او افزود: پارسال ۱۳ میلیون عدد انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد که این مهم اقدام بزرگی برای تقویت ساخت داخل به شمار می رود.

 وزیر صمت ادامه داد: شرکت الکتروفرامهر پارسه از جمله تولیدکنندگانی است که در شرایط تحریم با یکی از صاحبان برندهای شناخته شده خارجی کار مشترک تولیدی را آغاز کرده و یک برند مشترک در حوزه ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک وارد بازار کرده است.


بیشتر بخوانید


رزم حسینی بیان کرد: این نوع رشد در صنعت لوازم خانگی نشان دهده تعمیق ساخت داخل و فعالیت اکثر کارگاه ها در این زمینه است به طوری که این کارگاه ها به صورت روزانه دو یا حتی سه نوبته فعالیت دارند، کیفیت محصولاتشان مناسب بوده و در آینده نزدیک جایی برای برندهای خارجی لوازم خانگی در ایران باقی نخواهند گذاشت.

او تصریح کرد: سیاست این وزارتخانه تقویت تولید داخل و کاهش واردات کالاهای مشابه داخلی است و تا زمانی که نیازی در داخل وجود نداشته باشد، وارداتی صورت نمی گیرد.

در شرکت الکتروفرامهر پارسه روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید و روانه بازار می‌شود که  با افتتاح این شرکت، برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
به خودکفایی رسیدیم ولی کیفیت لوازم تولیدی چطور است و قابلیت رقابت با سایر برندهای خارجی را دارد ؟؟!!!!
آخرین اخبار