اختصاص ۹۱ هزار تُن انواع کود یارانه‌ای به آذربایجان‌غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در آستانه آغاز کشت پاییزه، ۹۱ هزار و ۳۲۴ تُن انواع کود یارانه‌ای به این استان اختصاص یافته است.

علیرضا قربانی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در آستانه آغاز کشت پاییزه، ۹۱ هزار و ۳۲۴ تُن انواع کود یارانه‌ای به این استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر عامل فعال توزیع‌کننده کود در استان وجود دارد، اضافه کرد: کود‌های یارانه‌ای با قیمتی کمتر نسبت به بازار آزاد در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می‌گیرد و در حال حاضر ۳۱ هزار تن از این میزان سهمیه تدارک و تامین شده و در بین کارگزاران استان توزیع شده و مقدار ۷ هزار تن نیز به عنوان ذخیره در انبار‌های شرکت خدمات حمایتی استان آماده توزیع است.

قربانی ادامه داد: این روند ذخیره سازی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود ۳ هزار و ۱۰۰ تن بیشتر می‌باشد و استان با آمادگی بیشتری از نظر ذخیره استراتژیک به استقبال کشت پائیزه می‌رود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش راندمان تولید و بالا بردن بهره وری در سطح کشور و استان است، اضافه کرد: با وجود همه محدودیت‌های مالی، ارزی و اجرایی به‌ ویژه درگیری کشور با بیماری منحوس کرونا، طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، تامین و تدارک انواع نهاده‌های کشاورزی مطابق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی هدف گذاری و در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهنام اقازاده
۱۱:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
اگه یارانه کود رو بردارن خیلی بهتره تا باشه چون به کشاورز نمیدن باید از دلال بگیری مثل خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۰ دی ۱۴۰۱
برا کشاورز نمیرسد کارت کشاورزی وجود ندارد به دلال و غیره میرسد جیگر