قطار گرانی‌ها در ارومیه این‌بار در ایستگاه هویج متوقف شد

طی روز‌های اخیر مردم ارومیه شاهد گرانی هویج هستند که باعث گلایه‌مندی آنان در روز‌هایی سیاه کرونایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مردم بیش از دو سال است که درگیر ویروس منحوس کرونا هستند که در این میان گرانی تمام اجناس، زنجیری از نگرانی بر دست و پای مردم افکنده و هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و این در حالی است که مسئولان کشوری و استانی اعلام کرده بودند که در تامین کالا‌های اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد.

متاسفانه افزایش چراغ خاموش کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم مانند احتکار، نبود نظارت و محدودیت‌های تولید و توزیع آن یک داستان تکراری است که با شیوع کرونا قوت بیشتری به خود گرفته است.

عدم نظارت بر بازار باعث شده که دلالان بیشتر از تولیدکنندگان و کشاورزان سود کنند و برخی از مردم از طریق فضای مجازی به افزایش قیمت برخی میوه‌ها و صیفی‌جات معترض هستند و به گفته آنان با توجه به تعطیلی بعضی از کسب و کار‌ها توان خرید و تهیه اقلام اساسی را ندارند و نمی‌توانند حال و وضع این گرانی را تحمل کنند.

با شیوع کرونا نیز توصیه پزشکان بر این بود که مردم بیشتر از مایعات، میوه، آب‌میوه به خصوص آب هویچ استفاده کنند که متاسفانه قیمت هویج نیز همانند دیگر اقلام اساسی سر به فلک کشید و این در حالی است نمی‌توان آن را احتکار کرد، زیرا به سرعت خراب می‌شود بنابراین احتکار را نمی‌توان دلیل گرانی آن دانست و علاوه برآن قیمت در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در مناطق مختلف متفاوت است و این بدان معنا بوده که نظارت بر بازار کاملا ضعیف است.

توان خرید کالا‌های اساسی را نداریم

رقیه مصطفایی یکی از همشهریان در ارومیه در خصوص گرانی هویج عنوان کرد: بر اساس توصیه پزشک متخصص مبنی بر مصرف مایعات در دوران درگیری با کرونا متاسفانه توانایی خرید میوه به خصوص هویج را ندارم.

وی افزود: روز گذشته یک کیلو هویج را به قیمت ۳۰ هزار تومان خریداری کردم و این قیمت گزاف برای یک کیلو هویج منصفانه نیست.

مصطفایی بیان کرد: با حقوق ماهیانه یک کارگر حتی توان خرید دارو را نیز نداریم چه برسد به خرید اقلام اساسی و بنابراین تنها درخواستی که مسئولان داریم رسیدگی به اوضاع مملکت است.

طی روز‌های آینده قیمت هویج کاهش می‌یابد

رییس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار ارومیه‌گفت: دلیل اصلی گرانی هویج در ارومیه به دلیل تقاضای زیاد مردم در ایام کرونا است که در روز‌های آینده شاهد کاهش قیمت این محصول در سطح شهر خواهیم شد.

آرنگ‌پور بیان کرد: علاوه بر آن قیمت هویج در ارومیه تابع قیمت آن در کشور است و در حال حاضر هویج در همه شهر‌ها گران است.

وی بیان کرد: در حال حاضر فصل برداشت هویج در این استان فرا نرسیده است و از استان همدان و شهر الیگودرز وارد آذربایجان‌غربی می‌شود.

آرنگ‌پور عنوان کرد: قیمت هویج نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرده و در حال حاضر در میدان تره‌بار کیلویی ۱۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.