مخالفت دادگاه فدرال آمریکا با آزادی مشروط متهمان حمله به کنگره

دادگاه فدرال آمریکا با آزادی مشروط متهمان حمله به ساختمان کنگره که منتظر برگزاری جلسات محاکمه خود هستند مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا روز گذشته اعلام کرد بیش از ۵۳۵ مظنون متهم به دست داشتن در حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال جاری میلادی تا به حال دستگیر شده اند که هیچ کدام از آن‌ها نباید منتظر آزادی مشروط خود تا قبل از برگزاری جلسات محاکمه باشند.

دادگاه تجدیدنظر آمریکا همچنین گفته حتی افرادی که به اتهام خشونت علیه مردم و یا تخریب اموال عمومی دستگیر شده اند هم نمی‌توانند تا قبل از محاکمه رسمی از پشت میله‌های زندان آزاد شوند.

مسئولان دادگاه در توجیه این تصمیم گفتند این افراد می‌توانند برای نظم و امنیت اجتماعی خطرآفرین باشند.

این تصمیم در پی جلسات محاکمه تیموتی هیل کوزانلی، یکی از نیرو‌های ارتش آمریکا از نیوجرسی که در حادثه حمله به ساختمان کنگره نقش داشته اتخاذ شده است.

دادستان‌ها می‌گویند هیل کوزانلی به دلیل ایجاد بی نظمی اجتماعی، سرپیچی از پلیس و برنامه ریزی برای ورود به ساختمان کنگره با اتهامات جنایی مواجه است.

پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده احتمال دارد صد‌ها نفر دیگر به جرم شرکت در آشوب‌های انتخاباتی اخیر آمریکا و حضور در حادثه حمله به ساختمان اصلی کنگره دستگیر شوند. در این بیانیه آمده برخی افراد به تازگی از طریق فیلم‌ها و عکس‌هایی که در روز حادثه گرفته شده در حال شناسایی هستند که ممکن است در روز‌های آینده دستگیر شوند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا و برخی از جمهوری خواهان در اعتراضی اعلام کرده اند با مظنونان شرکت در حادثه ۶ ژانویه در زندان‌های پایتخت آمریکا بسیار با خشونت رفتار می‌شود و گفته اند اگر این روند ادامه داشته باشد آن‌ها علیه دادگاه فدرال آمریکا به سایر مبادی قانونی شکایت خواهند کرد.

در روز‌های گذشته گروهی از عاملان حمله به ساختمان کنگره در آمریکا مجرم شناخته شده اند که از آن جمله می‌توان به برخی اعضای گروه موسوم به "سوگند داران" اشاره کرد؛ افرادی که گفته می‌شود با هدایت مستقیم ترامپ دست به این اقدام زده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار