تشکیل کمیسیون مشترک بررسی حادثه حمله به کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا با وجود مخالفت‌های جمهوری خواهان، به تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی حادثه حمله به کنگره رای مثبت داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به تشکیل کمیسیونی مشترک برای بررسی دقیقتر تمامی جوانب آشوب‌های پس از انتخابات۲۰۲۰ به ویژه حادثه یورش به ساختمان کنگره رای مثبت دادند.

این در حالی است که بسیاری از جمهوری خواهان معتقدند این کمیسیون در پی توطئه علیه دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا و مخدوش کردن چهره هم حزبی‌های اوست.

به گفته منابع خبری آگاه، برخی نمایندگان مجلس آمریکا، لیستی از دوازده جمهوری خواه آماده کرده اند که نشان می‌دهد در روز حادثه به طور مستقیم به حمایت از ترامپ و آشوبگران برای حمله به ساختمان کنگره پرداخته بودند.

به گفته برخی مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود این لیست نشان می‌دهد مواضع سیاسی جمهوری خواهان به شدت تحت فشار است؛ آن‌ها افرادی هستند که همگی روی دونالد ترامپ برای آینده سیاسی خود حساب باز کرده اند.

فقط ۱۰ نماینده جمهوری خواه در مجلس آمریکا به استیضاح رییس جمهور پیشین رای مثبت دادند و سایر هم حزبی‌های آن‌ها در این مورد اظهارنظری نکرده بودند. حالا با تلاش‌های ترامپ برای حفظ نفوذ سیاسی خود تقریباً بیشتر نمایندگان جمهوری خواه می‌خواهند روابط خود با رییس جمهور پیشین آمریکا را حفظ کنند تا بتوانند در آینده سیاسی این کشور نقشی داشته باشند.

به گفته برخی نمایندگان مجلس آمریکا، جمهوری خواهان هنوز ترامپ را به عنوان رییس حزب خود قبول دارند برای همین با تشکیل کمیسیونی مشترک برای بررسی دقیقتر حادثه یورش به کنگره مخالفت کردند. این می‌تواند فرصتی برای دموکرات‌ها برای پیشروی در مواضع سیاسی خود باشد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، با قوت گرفتن ورود مجدد ترامپ به عرصه سیاسی، بسیاری از جمهوری خواهان می‌خواهند تحقیقات این کمیسیون را بی اعتبار جلوه داده و در عوض تمام تلاش خود را در راستای پیروزی حزب خود در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره قرار دهند.

کلی آرمسترانگ، یکی از نمایندگان مجلس آمریکا گفت: متاسفانه ما قادر نیستیم گفتگو‌های جدی را در کمیسیون مشترک در زمینه حادثه کنگره پیش ببریم. جمهوری خواهان با مخالفتهایشان در زمینه‌های مختلف مانع حصول نتیجه‌ای واحد می‌شوند.

با این حال، مجلس نمایندگان آمریکا با وجود مخالفت‌های شدید جمهوری خواهان با حمایت دموکرات‌ها به تشکیل کمیسیون مشترک بررسی حادثه حمله به ساختمان کنگره رای مثبت داد. اتفاقی که هنوز بسیاری معتقدند نمی‌تواند راهی برای رسیدن به نتیجه‌ای واحد در زمینه محاکمه مقصران این حادثه باشد.

در حادثه حمله به ساختمان کنگره که با تحریک ترامپ و از سوی طرفداران او برای جلوگیری از تایید آرای الکترال کالج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی بایدن صورت گرفت، شش تن جان خود را از دست دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۰ تير ۱۴۰۰
هر کی جرأت کنه به مجلس حمله کنه که هر کدوم صدها هزار رأی دارن رو باید زنده زنده آتیش بزنن تا برای آیندگان درس عبرت بشه
آخرین اخبار