محکومیت یک گروه از طرفداران ترامپ در حمله به کنگره

اعضای گروه "سوگندداران" که خود را طرفدار رییس جمهور پیشین آمریکا معرفی می‌کنند در جریان حادثه حمله به ساختمان کنگره مقصر شناخته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ۱۴ نفر از اعضای گروه "سوگندداران" که از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا هستند در بررسی‌های قضایی در دادگاه به حمله مسلحانه به ساختمان کنگره در جریان انتخابات ریاست جمهوری محکوم شدند.

گریدون یانگ، یکی از ۱۴ نفر از گروه "سوگندداران" در ادامه بررسی‌های قضایی پرونده ضدشورش در دادگاه آمریکا به اهداف خود برای تصرف کنگره اعتراف کرد.

اعضای این گروه اولین کسانی هستند که به جرم شورش در پایتخت آمریکا و تسخیر ساختمان کنگره محکوم می شوند.

تاکنون بیش از ۴۸۰ نفر به جرم ایجاد اختلال و بی نظمی در پایتخت آمریکا و شورش و حمله به ساختمان کنگره در این کشور توسط پلیس و نهاد‌های امنیتی دستگیر شده اند و روند قضایی رسیدگی به پرونده‌های آنان در دادگاه‌های آمریکا در جریان است.

دادگاه آمریکا قرار است در روز‌های آینده نخستین حکم متهمان حمله به ساختمان کنگره را صادر کند. دادستان یکی از دادگاه‌های آمریکا در این باره گفت دولت آمریکا قرار است تمامی متهمان حمله به کنگره را پس از طی شدن روند قضایی بررسی پرونده‌های آن‌ها به مدت حداقل سه سال تحت نظر قرار دهد تا مطمئن شود این افراد دوباره قصدی برای شورش در نقاط مختلف آمریکا را ندارند.

دادگاه فدرال آمریکا اعلام کرد اعضای این گروه چند روز قبل از حمله به ساختمان کنگره در فلوریدا آموزش‌های رزمی و نظامی دیده و اقدام به خرید سلاح گرم از یکی از مراکز این ایالت کرده بودند.

در جریان حمله به ساختمان کنگره در زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور، پایتخت آمریکا برای هفته‌ها در حالت فوق العاده نظامی قرار گرفت. مجلس سنای آمریکا پس از این اتفاق اعلام کرد با تشکیل کمیسیونی مشترک از اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به بررسی دقیق جوانب مختلف این حادثه خواهد پرداخت. با این حال، جمهوری خواهان تا به حال با کارشکنی‌های مختلف مانع تشکیل این کمیسیون شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار