از عوض شدن چهره شهرها تا برگزاری مناظره‌ میان نامزدهای شورای بوشهر

خبرهایی از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان بوشهر در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این مطلب، خبرهایی از ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان بوشهر به اطلاع شما می‌رسانیم.

وقتی شهرها رخ عوض می‌کنند

با آغاز شدن تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی، چهره شهرها تغییر کرده است. بنرهای بزرگ و کوچک از نامزدها در نقاط مختلف به ویژه خیابان‌های پررفت و آمد نصب شده است. بر روی بنرها به جز عکس، بیشتر نام و نام خانوادگی، کد نامزد و شعار تبلیغاتی او حک شده است.

نامزدها سعی کرده‌اند در عکس‌هایشن ژست‌هایی بگیرند که مصمم بودن برای کار و داشتن شور و نشاط را به مخاطب القا کند.

نامزدها می‌توانند پوستر هم چاپ کنند اما آن را باید در نقاطی که شهرداری‌ها مشخص کرده‌اند بچسبانند و نصب پوستر در نقاطی مانند پایه چراغ برق، تابلوهای عمومی و در و دیوارها ممنوع است.

هر نامزد شورای شهر می‌تواند یک ستاد در هر منطقه شهرداری داشته باشد.

در شهر بوشهر که دو منطقه شهرداری دارد هر نامزد می‌تواند دو ستاد برپا کند.

تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا که از پنجشنبه ۲۰ خرداد آغاز شده است تا صبح پنجشنبه ۲۷ خرداد ادامه خواهد یافت.

تبلیغاتی که مدت‌ها قبل شروع شده بود

در گفت و گویی که با چند تن از شهروندان بوشهری درباره انتخابات شورای شهر داشتیم اعلام می‌کردند که دو هفته پیش از شروع تبلیغات با تبلیغ نامزدهای رو به رو به بوده‌اند چه تبلیغات حضوری و چه مجازی.

آقایی میانسال گفت: چند روز پیش در داروخانه بودم که آقایی آمد و گفت من نامزد شورا هستم و به من رای بدهید.

خانم میانسالی هم که در پیاده روی خیابان امام خمینی بوشهر در حال خرید بود، گفت: از دو هفته پیش مرا عضو گروه‌هایی کردند که هیچ شناختی نداشتم. این گروه‌‎ها مربوط به نامزدها بود.

آقای جوانی هم که دوستش او را عضو یکی از همین گروه‌ها کرده به علت اینکه این کار را نقض حریم شخصی خود می‌دانسته به دوستش اعتراض و گروه را ترک کرده است.

خانم جوانی هم به این نکته اشاره می‌کند که نامزدها باید خودشان قوانین را رعایت کنند اما چرا پیش از موعد تبلیغات را شروع کردند.

مردم از نامزدها چه می‌خواهند؟

مردم در گفت و گو با خبرنگار ما حرفشان یکی بود: نامزدها شعار ندهند، همه به دنبال عمل هستند، کسانی باید وارد شورای شهر و روستا شوند که کار بشناسند، پایبند به قانون باشند، وعده ندهند، به فکر تغییر در محل زندگی باشند و برای بهبود وضعیت شهر و روستایشان تلاش کنند.

آنان می‌گفتند از نامزدها می‌خواهند که در روزهای تبلیغات همدیگر را تخریب نکنند و فقط به ذکر برنامه‌های خود بپردازند و مطمئن باشند که مردم یادشان می‌ماند.

مناظره میان نامزدهای شورای شهر بوشهر

یکی از تلویزیون‌های اینترنتی بوشهر در اینستاگرام اقدام به برگزاری مناظره میان نامزد‌های انتخابات شورای شهر بوشهر کرده است.

قرار است در روز‌هایی که تبلیغات شورا‌ها آزاد است برخی نامزد‌ها که اعلام آمادگی کرده‌اند در این مناظره با رقبایشان به گفتگو بنشینند.

۱۳۶ نامزد برای کسب ۹ کرسی در شورای اسلامی شهر بوشهر رقابت می‌کنند.

رقابت ۱۶۴ نامزد در انتخابات شورای شهر و روستا در کنگان

فرماندار کنگان گفت: ۱۶۴ نامزد در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این شهرستان حضور دارند که در شهر کنگان ۵۳ نفر، شهر بنک ۲۱ نفر، شهر سیراف ۲۰ نفر و در ۹ روستا‌ی بخش مرکزی و بخش سیراف ۷۰ نفر در این عرصه رقابت می‌کنند.

علی پاک‌نژاد ادامه داد: در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۸۶ هزار و ۶۶۴ نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۷۹ نفر مرد و ۲۸ هزار و ۳۸۵ نفر زن  هستند.

او، تعداد رای اولی‌ها را هزار و ۲۳۹ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۶۳۹ نفر مرد و ۶۰۰ نفر زن هستند.

فرماندار کنگان عنوان کرد: در روز انتخابات ۳۹ شعبه اخذ رای در مرکز شهرستان و بخش مرکزی و ۱۴ شعبه نیز در بخش سیراف برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.