اخبار انتخابات شوراها؛

از تایید نشدن صلاحیت برخی اعضای شورا تا اعلام اسامی نامزد‌ها از امروز

خبرهایی از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، از آخرین خبرهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این بسته خبری آگاه شوید.

تایید نشدن صلاحیت برخی اعضای شورا

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در حالی که بیش از ۷۰ داوطلب انتخابات شورا‌های شهر استان بوشهر از رد صلاحیتشان شکایت کرده بودند، ۲۲ نفر به عرصه رقابت بازگشتند، همچنین ۹ نفر از افرادی که در مراحل قبل در هیات نظارت شهرستان و استان تایید صلاحیت شده بودند از سوی هیات مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند که تعدادی از آنان از اعضای فعلی شورا‌ها هستند.

خسرو دهقانی گفت: در حوزه شورا‌های روستایی بیش از ۱۰۰ داوطلب شاکی بودند که در آخرین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت شهرستان‌ها صلاحیت ۴۲ نفر تایید شد.

اعلام اسامی نامزدهای انتخابات از امروز

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: از امروز تا پس فردا یعنی از هفدهم تا نوزدهم خرداد، اسامی نامزد‌های انتخابات شور‌اهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری از سوی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها منتشر می‌شود و مردم اطلاع خواهند یافت.

او بیان کرد: از پنجشنبه ۲۰ خرداد تبلیغات نامزد‌های شورا‌ها آغاز می‌شود و تا ۷ صبح ۲۷ خرداد یعنی ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد یافت.

چند شورای شهر و روستا در استان بوشهر وجود دارد؟

داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری در استان بوشهر برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی و ۱۵ تیره عشایری با ۴۵ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر‌ها نیز در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی رقابت می‌کنند.

شناسنامه و کارت ملی‌تان را در دسترس قرار دهید

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: برای شرکت در انتخابات علاوه بر شناسنامه، داشتن شماره ملی یا کارت هوشمند ملی نیز ضروری است.

اسکندر پاسالار افزود: کارت هوشمند ملی نزدیک به ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از متقاضیان صادر شده است اما با وجود ارسال پیامک و تماس تلفنی برای دریافت کارت خود اقدام نکرده‌اند که باید تا قبل از روز انتخابات برای تحویل آن مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.