آغاز تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌ها در بوشهر/ قانون و اخلاق در مدار توجه باشد

آخرین اخبار مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  در این بسته خبری خبرهای مرتبط با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان بوشهر به اطلاع مخاطبان می‌رسانیم.

آغاز تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا

تبلیغات نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر، روستا و تیره‌های عشایری امروز پنجشنبه ۲۰ خرداد آغاز شد.

نامزد‌ها تا ساعت ۷ صبح پنجشنبه آینده یعنی ۲۷ خرداد فرصت دارند برای خود تبلیغ کنند.

با توجه به شرایط کرونایی تبلیغات در فضای مجازی بیشتر خواهد بود.

نامزد‌های انتخابات می‌توانند ستاد داشته باشند، اما تعداد کسانی که در ستاد‌ها می‌توانند حضور داشته باشند بسیار محدود است؛ بنابراین امسال قراراست از ستاد‌های شلوغ مانند دوره‌های گذشته خبری نباشد.

هر منطقه شهرداری یک ستاد

فرماندار بوشهر گفت: نامزد‌های انتخابات شورای این شهر می‌توانند به ازای هر منطقه شهرداری یک ستاد داشته باشند و با توجه به اینکه شهر بوشهر دارای دو منطقه شهرداری است پس هر نامزد می‌تواند دو ستاد داشته باشد.

عباس جمشیدی افزود: نامزد‌ها و هوادارانشان اجازه برگزاری تجمع در محل ستاد را ندارند و اگر نامزدی قصد برگزاری مراسم سخنرانی داشت باید این مراسم را در فضایی باز که امکان حضور افراد با فاصله اجتماعی وجود داشته باشد برگزار کند و پیش از آن هم از فرمانداری مجوز بگیرد.

او عنوان کرد: جلسات داخلی هر ستاد هم با توجه به رنگ بندی هر شهر مشخص و به نامزد‌ها اعلام شده است.

فرماندار بوشهر ادامه داد: بی‌توجهی به اصول بهداشت کرونایی به منزله تخلف انتخاباتی است و با نامزد مورد نظر برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

جمشیدی بیان کرد: نامزد‌ها می‌توانند پوستر‌های خود را در محل‌هایی که شهرداری تعیین کرده بچسبانند، اما اگر درجایی غیر از آن پوستر نصب شود با متخلفان برخورد صورت می‌گیرد.

تلاش پلیس فتا برای حفظ سلامت تبلیغات در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط کرونایی امسال تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌ها در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد و به همین علت پلیس فتا از مدت‌ها پیش گروه‌های خود را برای رصد فضای مجازی فعال کرده است.

سرهنگ مهدی قاسمی تاکید کرد: پلیس فتا تمام تلاش خود را به کار گرفته است که تبلیغات در فضایی سالم و قانونی در فضای مجازی صورت گیرد.

او از نامزد‌ها نیز خواست که اخلاق مدارانه فعالیت کنند، از تخریب رقبا بپرهیزند و در مسیری که قانون برایشان ترسیم کرده قدم بردارند تا نیازی به برخورد نباشد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه رویکرد پلیس پیشگیرانه است، بیان کرد:، اما اگر تخلفی صورت گیرد به طور حتم با متخلفان برخورد می‌شود و طبق قانون اگر نیاز باشد برای متخلف پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.