آخرین اخبار انتخاباتی شورا‌های استان همدان؛

تب تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی روبه افزایش/ شهردار سابق ملایر بیطرف ماند

بیش از 90 درصد تبلیغات کاندیدا‌های شورای شهر نهاوند مجازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح این روز‌ها به کلیدواژه‌های سرنوشت‌ساز انتخابات تبدیل‌شده، مسئولان از تدارک زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات می‌گویند و تب تبلیغات هم در استان ا رو به افزایش است.

روزشمار انتخابات به عدد ۱۳ رسیده است و فضای شهر و فضای مجازی نیز بیشتر به رنگ و بوی انتخابات درآمده است. حضور داوطلبان و نامزد‌های شورای شهر در رسانه‌ها و فضای مجازی افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص از تازه‌های خبر گزارش می‌دهد:

با موسسات بدون مجوز که نظر سنجی انتخاباتی برگزار میکنند، برخورد قضایی می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به افزایش نظرسنجی‌ها در فضای مجازی و پیامک در روز‌های اخیر اشاره می‌کند و می‌گویدانجام نظرسنجی موسسات بدون مجوز قانونی، مصداق بارز نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

محور اصلی  خطبه های این هفته نماز جمعه همدان وشهرستان ها هم انتخاب و معیارهای انتخاب صحیح مطرح شد.

به گفته دادستان استان همدان با تشکیل پرونده تخلفات انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام جلوی تبلیغات یک داوطلب میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در کبودراهنگ نیز گرفته شد.

خانجانی همچنین گفته: تاکنون ۱۰ پرونده تخلفات انتخاباتی داوطلبان انتخابات‌های شورا‌های شهر و میان دوره‌ای مجلس در دادگستری‌های استان تشکیل شده است.

فرماندار اسدآباد هم در آخرین انتخابات اسدآباد هم گفت: ۶ گروه تبلیغات زود هنگام مجازی در اسدآباد شناسایی شده اند و ادامه داد: تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی از طریق گروه‌های و احزاب هم رصد می‌شود و بیشتر سایت‌های خبری هم اطلاعات آن‌ها را اگر چه نوعی تبلیغات زودهنگام است، ولی منشر می‌کنند.

شهردار سابق ملایر بیطرف ماند

خبر رسیده که به شهردار اسبق ملایر رئیس ستاد آیت الله رئیسی و محسن رضایی را پیشنهاد کردند، اما او با احترام به همراهان و طرفداران این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری هر دو پیشنهاد را رد کرده و گفته در حمایت از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره‌های قبل دخالتی نمی‌کند.

او معتقد است بیشتر تبلیغات انتخاباتی این دوره در کشور در فضای مجازی است و باید این فضای گسترده انتخاباتی مدیریت و کنترل شود و همه‌ی طرفداران نامزد‌های انتخاباتی بیش از تبلیغات و یا تخریب دنبال جلب مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو باشند.

۹۰ درصد تبلیغات کاندیدا‌های شورای شهر نهاوند مجازی است

به گفته مراد ناصری، فرماندار نهاوند طبق تصمیمات اتخاذ شده با توجه به شیوع ویروس کرونا، با افزایش حدود هشت درصدی شعب اخذ رای، تعداد شعب اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان به ۱۸۷ شعبه افزایش یافت.

اودر ادامه می‌گوید: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم، حدود بیش از ۹۰ درصد تبلیغات در این دوره از انتخابات به صورت مجازی است و در این جهت نقاطی برای تبلیغات شورا‌های اسلامی شهر و ریاست جمهوری در شهر‌های شهرستان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.