امام راحل با حکمت و نگاه عرفانی وارد سیاست شد

امام جمعه همدان گفت: امام راحل به سیاست نگاه فلسفی ـ حکمتی دارد واز منظر سیاسی، منظر حکمت و با نگاه عرفانی وارد سیاست شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان  ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه امام خمینی (ره) حکمت را با حکومت تلفیق کرد اظهار داشت: اخلاص امام یک رویداد بزرگ در جهان را خلق کرد و باعث شد سخنان او هنوز در جامعه ساری و جاری باشد.

اوبا اشاره به اینکه امام راحل قبل از سال ۴۲ نگرش سیاسی داشتند افزود: در دوران مبارزه سیاسی امام (ره) فرمودند که کار مذهبی انجام می‌دهند و ما نیازمند آن هستیم فلسفه سیاسی امام و فقه و اخلاق سیاسی امام را بشناسیم چراکه همان موارد مطروحه در اسلام است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام خمینی (ره) به سیاست نگاه فلسفی ـ حکمتی دارد بیان کرد: امام راحل از منظر سیاسی، منظر حکمت و بانگاه عرفانی وارد سیاست شد.

اوبا بیان اینکه عرفان امام (ره) گوشه‌نشینی و عزلت‌گزینی نیست ضمن اینکه ایشان فلسفه سیاسی عمیقی دارند که نیاز به تبیین دارد ادامه داد: نباید اجازه داد سیاست بازی و علمکرد سیاسی برخی از مسؤلان باعث نادیده گرفتن نگاه و تفکر امام خمینی (ره) شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه نسل جوان یکبار وصیت نامه امام راحل را مطالعه کنند ابراز داشت: نظام سیاسی غیر اسلامی از نظر امام شبهه‌آمیز است و در جمهوری اسلامی که امام مطرح کردند نقش اسلام و مردم بسیار مهم است.

اوبا بیان اینکه ولایت فقیه مسأله شخص نیست، حکومت قانون خدا و ضوابط الله مهم است گفت: حکومت اسلامی یعنی وجود ضوابط خدا در جامعه و مسأله افراد مطرح نیست بنابراین هر فردی که از خدا فاصله بگیرد، طاغوت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اسلام حکومت به معنای قدرت‌طلبی ندارد بلکه در اسلام مسؤلان خدمتگذار هستند اظهارداشت: اسلام ما ضد فساد، ضد تحجر و ضد استکبار است و از مستضعفان حمایت و عدالت را دنبال می‌کند و به مسؤل اجازه نمی‌دهد به حق مردم تعدی کند.

اوتصریح کرد: نباید به کسی رأی داد به این نیت که منافع فرد تأمین شود، زیرا این اقدام شیطانی است بلکه باید به فردی رأی داد که گره از مشکل مردم باز کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز در عرصه انتخابات سهم‌خواهی مطرح می‌شود ادامه داد: انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی فردی که تعهد به اسلام داشته باشد یعنی فردی که اگر امروز به مسائل اقتصادی توجه کرد از مسائل فرهنگی نیز غافل نشود.

او ادامه داد: امام خمینی (ره) سال‌ها خون دل خوردند تا این امانت را به دست ما سپرد و خواستند این انقلاب را به دست نااهلان نسپاریم، حالا باید به این وصیت عمل کنیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار