بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر در خراسان رضوی

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه جدید ستاد استانی مقابله با کرونا، سالن‌های سینما و تئاتر خراسان رضوی از امروز ۱۶ شهریور ماه می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این مهم بر اساس تقاضای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با توجه به مصوبات جدید ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا محقق شده است.

او افزود: بر اساس این مصوبه مدیران سینما‌ها و سالن‌های تئاتر در خراسان رضوی می‌توانند به صورت اختیاری و با رعایت دقیق و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی از امروز نسبت به بازگشایی این مکان‌های فرهنگی در سطح خراسان رضوی اقدام کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مسوولیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی بطور مستقیم بر عهده مدیران سالن‌های سینما و تئاتراست. همچنین ماموران بهداشت و همکاران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی مراحل مختلف نسبت به بازدید ادواری از این مکان‌ها اقدام می‌کنند.


بیشتر بخوانید


محمدی بیان کرد: بازگشایی سالن‌های سینما در حالی است که فیلم قابل توجهی آماده اکران بر پرده سینما‌ها نیست و پیش از این فیلم‌های خوب در فضای مجازی اکران شده لذا مردم آن‌ها را دیده و باید منتظر ماند تا شورای تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی موارد جدید ارایه دهد.

او تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به ایام محرم و صفر به نظر می‌رسد استقبال زیادی از فیلم‌های سینمایی نشود و صاحبان سالن‌های سینما و تئاتر با توجه به اختیاری بودن بازگشایی، رغبت زیادی به فعالیت نشان ندهند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  تاکید کرد: پیش از این که یکبار ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بازگشایی سالن‌های سینما را به تصویب رساند، برخی از صاحبان سالن‌های سینما در مشهد فیلمی اکران نکردند و به تعطیلی ادامه دادند.

محمدی اظهار کرد: پس از بازگشایی سالن‌های تئاتر خراسان رضوی اوایل تیر ماه گذشته در پی تعطیلی افزون بر ۹۰ روز به جز یک مورد اجرای تئاتر در "سالن تئاتر مستقل" مشهد هیچ تقاضای دیگری برای اجرای تئاتر در سایر سالن‌های مشهد از سوی گروه‌های نمایشی درخواست نشد.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار