وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

خبر خوش رئیس دانشگاه پیام نور برای دانشجویان/ افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هزینه آزمون آیلتس

مهمترین اخبار وزارت علوم از اول تا هفتم شهریور را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،«جزئیات فراخوان هیات علمی سال ۹۹ اعلام شد»، «نخبگان خارج نشین بدون آزمون استخدامی جذب هیات علمی می‌شوند»، «آموزش و پرورش در ۳ سال آخر تحصیلی امتحان نهایی برگزار کند»، «جریان تخریب عزاداران حسینی فعالیتش را آغاز کرده است»، «زمان ثبت‌نام در هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی اعلام شد»، «پرونده پرحاشیه‌ترین کنکور قرن بسته شد»از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته بود.

زمان ثبت‌نام در هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی اعلام شد

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره تاریخ ثبت‌نام و شرکت در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ منتشر شد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع همه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ می‌رساند که ثبت‌نام این آزمون در هفته سوم شهریوماه سال ۱۳۹۹ منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org صورت می‌پذیرد؛ لذا متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند.

کسب جایگاه دوم نرخ رشد تولید و انتشارات علم کشور در میان ۲۵ کشور برتر جهان

دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به روند تولید و انتشارات علمی ایران از نظر کمی، کیفی و نیز مشارکت بین المللی در دو دهه اخیر در پایگاه های معتبر بین المللی گفت: پایگاه کلاریویت آنالیتکیس (Clarivate Analytics) و محصولات آن نظیر (WoS ، ESI و Incites) ، اسکوپوس (Scopus) و نیز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نشان می‌دهد که در طول دو دهه اخیر میزان تولید علم توسط پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران در سطوح ملی و بین‌المللی به طور مستمر در حال افزایش بوده و جنبش علمی ایجاد شده در کشور علیرغم محدودیت‌های بین‌المللی با رشد و شتاب منحصربه‌فرد در دنیا به ویژه در میان ۲۰ کشور برتر دنیا ادامه دارد.

نخبگان خارج نشین بدون آزمون استخدامی جذب هیات علمی می‌شوند

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناروی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره اقدامات وزارت علوم برای بازگرداندن نخبگان به کشور گفت: یکی از طرح‌های آموزش عالی و بنیاد ملی نخبگان جذب و بازگرداندن نخبگان خارج از کشور است.

او درباره شرایط جذب نخبگان توضیح داد: نخبگان ایرانی خارج از کشور را بنیاد ملی نخبگان به وزارت علوم معرفی می‌کند و این افراد بدون نیاز به شرکت در فراخوان جذب هیات علمی می شوند همچنین نخبگان داخلی هم که شرایط نخبگی بنیاد ملی نخبگان را داشته باشند جذب هیات علمی می‌شوند.

جزئیات فراخوان هیات علمی سال ۹۹ اعلام شد

محمد رضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم و معاون وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگارحوزه دانشگاهی، درباره جزئیات فراخوان جذب هیات علمی شهریور ماه ۹۹ گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از تاریخ ۱۵ شهریور ۹۹ تا ۱۶ مهر ماه میزان نیاز به هیات علمی را به مرکز جذب اعضای هیات علمی اعلام می‌کنند.

رضوان طلب بیان کرد: مرکز نظارت از ۱۷ مهر ماه تا ۳۰ مهر ماه ۹۹ اعلام نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بررسی و نسبت به تخصیص ظرفیت اقدام خواهد کرد.

زمان‌بندی صدور روادید تحصیلی برای دانشجویان غیر ایرانی اعلام شد

 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان تهران از ۱۵ لغایت ۲۵ شهریور ماه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سایر استانها از ۲۵ لغایت ۳۱ شهریور ماه  می‌توانند نسبت به درخواست صدور روادید برای دانشجویان غیر ایرانی خود و ارسال مدارک اقدام کنند.

آموزش و پرورش در ۳ سال آخر تحصیلی امتحان نهایی برگزار کند

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناروی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره آخرین اقدامات برای حذف کنکور در کشور اظهار کرد: حذف کنکور یکی از مسائلی است که به دنبال آن هستیم، اما بخش اصلی و مهم برای حذف کنکور این است که دانش آموزانی که از آموزش و پرورش بیرون می‌آیند کارنامه‌ای در دست داشته باشند، به طوریکه دانشگاه‌ها بتوانند با کارنامه ای که دانش آموزان دیپلمه دارند، دانشجویان خود را انتخاب کنند.

وزیر علوم ادامه داد: به این ترتیب از بین دانش آموزان دارای دیپلم، انتخاب اصلح از لحاظ علمی انجام می‌شود اما دانش آموزان ما اکنون چنین کارنامه‌ای ندارند.

جریان تخریب عزاداران حسینی فعالیتش را آغاز کرده است

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: همچون سال‌های گذشته، جریان تخریب عزاداران حسینی فعالیتش را آغاز کرده است.

افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هزینه آزمون آیلتس

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، افزایش قیمت آزمون آیلتس  به ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان را تائید کرد و گفت: آزمون آیلتس افزایش قیمت داشته است. این آزمون متعلق به آی دی پی استرالیا است و با توجه به بالا رفتن قیمت دلار هزینه این آزمون هم بالا می‌رود.

۲۶ سکانس از سریال‌ پرماجرای برگزاری کنکور‌های سراسری امسال

در ابتدای بحث و بررسی‌ها برای برگزاری کنکور سوالات زیادی درباره چگونگی برگزاری وجود داشت که به جنجال و حاشیه تبدیل شد از جمله این حواشی شیوه آزمون داوطلب مبتلا به کرونا، شیوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام ورود و خروج از حوزه ها، ثبت اثر انگشت از تمام داوطلبان، بازرسی بدنی و قرار گرفتن تعداد زیادی داوطلب در فضای بسته در مدت زمانی طولانی بود.

پرونده پرحاشیه‌ترین کنکور قرن بسته شد

کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ بعد از حاشیه‌های فراوان برای برگزاری یا عدم برگزاری آن، صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد با رقابت داوطلبان هنر کلید خورد و با رقابت آخرین گروه داوطلبان کنکور سراسری ظهر روز یک شهریور به پایان رسید و پرونده پر حاشیه‌ترین کنکور قرن بسته شد. 

دانشجویان کم برخوردار دانشگاه پیام نور بورسیه می‌شوند

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در حاشیه بازدید از حوزه آزمونی کنکور سراسری در دانشگاه پیام نور اصفهان با عنوان اینکه بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور بورسیه تحصیلی دانشجویان کم بضاعت را آغاز کرده است، گفت: امسال دانشجویان محروم دانشگاه پیام نور با کمک این بنیاد بورسیه  تحصیلی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار