وزیر علوم در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نخبگان خارج نشین بدون آزمون استخدامی جذب هیات علمی می‌شوند

غلامی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای بازگشت نخبگان به کشور گفت: این نخبگان بدون آزمون جذب هیات علمی می‌شوند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناروی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات وزارت علوم برای بازگرداندن نخبگان به کشور گفت: یکی از طرح‌های آموزش عالی و بنیاد ملی نخبگان جذب و بازگرداندن نخبگان خارج از کشور است.

او درباره شرایط جذب نخبگان توضیح داد: نخبگان ایرانی خارج از کشور را بنیاد ملی نخبگان به وزارت علوم معرفی می‌کند و این افراد بدون نیاز به شرکت در فراخوان جذب هیات علمی می شوند همچنین نخبگان داخلی هم که شرایط نخبگی بنیاد ملی نخبگان را داشته باشند جذب هیات علمی می‌شوند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره سایر اقداماتی که برای ایجاد ارتباط با نخبگان مهاجرت کرده انجام می شود، گفت: ما همکاری‌های علمی متعددی با ایرانیان شاغل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی خارج از کشور داریم و این امر به برقراری ارتباطات بیشتر با نخبگان کمک می‌کند و در کنار آن رفت و آمد‌هایی نیز وجود دارد.

او ادامه داد: به عنوان مثال در سال گذشته بسیاری از محققان و اساتید ایرانی که در خارج مشغول به کار بودند و برخی از اساتید خارجی در دانشگاه‌های ما کار علمی و تحقیقاتی، سمینار، سخنرانی و کارگاه برگزار کرده اند و  در مقابل بسیاری از دانشمندان و محققان ما نیز در کشورهای خارجی کارهای علمی انجام داده اند.

غلامی بیان کرد: همکاری و تعامل ما با مراکز علمی دنیا خیلی خوب است ولی اخیراً مشکلات تحریم و برخورد‌های قهرآمیز کشور آمریکا این تبادلات را محدود کرده است و امیدواریم بتوانیم با سرعت قبل این ارتباطات را توسعه بدهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مثالش بشه استاد بنده استاد تمام چون سنش کم بوده اتاقش برید درشان یک استاد نیست بعد استاد پیر ولکن دانشگاه نیستن بااون تدریس عهد عتیق اصلا تامل با دانشجو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اینم طرفند جدید برای استخدام اقازاده های خارج نشین،که هنوز مثلا تحصیلات خودشون روتو دانشگاههای درجه 4 یا5تموم نکرده باباهاشون از الان به فکر استخدامشون هستند؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!خدا به داد این ملت برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
نخبه خارج از کشور از دست شما فردا کرده جناب وزیر
چرا نمی فهمید
برای چی باید بیاد اینجا بی احترام بشه و تحت فشار معیشتی و غیره زندگی کنه و براش الگوی زندگی تعیین کنید
شما فقط زیردست میخواهید نه تاج سر
Iran (Islamic Republic of)
طاهر احمد حسنی
۱۵:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
نخبه ! دقیقا مثل این مثلا نخبه های خارج نشین چند سال قبل که بلاروس و مالزی و پاکستان و هندوستان درس خوندن لابد ! آقای وزیر این ها که اندازه یک دانشجوی کارشناسی هم سواد ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
البته بايد واقعا نخبه باشن
مثلا ISI سطح بالا زياد داشته باشن و عضو هيأت علمي دانشگاههاي سطح يك يا دو دنيا باشن رشته هاشونم تاپ باشه والا مدعو بياريم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
رشته تاپ؟! هر رشته علمی فواید خاص خود را دارد و نباید رشته های مختلف علمی را درجه بندی کنیم. علم و دانش در هر زمینه ای تامین کننده نیازهای جسمانی و روانی و احتماعی و عقلانی بشر است.
آخرین اخبار