آسوشیتد پرس: پس از مخالفت غرب، لبنان به دنبال تأمین سرمایه از چین است

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی نوشت لبنان تلاش دارد تا از طریق چین به تأمین سرمایه بپردازد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتد پرس امروز چهارشنبه در گزارشی نوشت همزمان با رویگردانی آمریکا و کشور‌های عربی در کمک به لبنان در عبور از بحران مالی، این کشور به دنبال آن است تا از طریق چین به تأمین سرمایه بپردازد.

در گزارش این خبرگزاری آمده است لبنان که دیر زمانی است زمین رقابت میان کشور‌های منطقه بوده، اکنون از نقاط مهم در زمینه افزایش تنش‌ها میان چین و غرب به شمار می‌رود؛ همچنانکه حسن دیاب، نخست وزیر لبنان پس از عدم موفقیت در مذاکراتش با صندوق بین المللی پول و مخالفت کمک کننندگان بین المللی به ارائه کمک‌های مالی به بیروت به میزان ۱۱ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۸ وعده آن را داده بودند، به دنبال جذب حمایت چین است.

در این گزارش همچنین آمده است توجه لبنان به چین با حمایت فعالانه حزب الله لبنان همراه است؛ اما این مسأله می‌تواند روابط میان بیروت و آمریکا را تهدید کند.

آسوشیتد پرس به میزبانی حسان دیاب در ماه جاری میلادی از «وانگ کی جیان» سفیر چین در لبنان اشاره و اعلام کرد پس از این ماجرا، «عماد حب الله» وزیر صنعت لبنان موظف شد تا فرصت‌های همکاری لبنان با پکن را مورد بررسی قرار دهد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یک مقام وزارتی لبنان که نخواست نامش فاش شود اشاره کرد که گفته: حرکت ما به سوی چین بسیار جدی است؛ اما ما پشتمان را نیز به غرب نمی‌کنیم. ما در شرایطی استثنایی قرا داریم و از هر کسی که به ما کمک کند، استقبال می‌کنیم.

او همچنین ادامه داد چین به لبنان پیشنهاد کرده به واسطه شرکت هایش در پایان بخشیدن به بحران انرژی که دهه هاست در لبنان جریان دارد، سهیم باشد و دولت بیروت هم اکنون در حال بررسی این پیشنهاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار