المیادین: ارزش پیشنهاد‌های سرمایه گذاری چین در لبنان به ۱۲.۵ میلیارد دلار می‌رسد

شبکه المیادین در گزارشی اعلام کرد ارزش طرح‌های سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در لبنان به ۱۲.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین در گزارشی از پیشنهاد‌های سرمایه گذاری چین در لبنان خبر داد و اعلام کرد این پیشنهاد‌ها از سوی شرکت‌های چینی که تمایل دارند در لبنان سرمایه گذاری کنند، به ۱۲.۵ میلیارد دلار آمریکا می‌رسد.

این شبکه در گزارش خود می‌گوید: توجه چین به لبنان در زمینه‌های سرمایه گذاری، توسعه و حمایت اقتصادی از مرحله نظریه پردازی عمومی گذشته و وارد مرحله طرح پروژه‌های حقیقی با عناوینی مشخص، مکان‌هایی مشخص و بودجه‌هایی اختصاص داده شده برای اجرا وارد شده است. امروز ما می‌خواهیم جزئیات این پروژه‌ها را بدانیم.

این شبکه در ادامه گزارش خود اعلام کرد: برای شروع باید گفته شود ارزش پیشنهاد‌های سرمایه گذاری از سوی شرکت‌های چینی که به لبنان تمایل دارند، به بیش از ۱۲ میلیارد دلار آمریکا می‌رسد.

مجری المیادین در ادامه این گزارش می‌گوید: این عدد بدان معناست که این رقمی بیش از آنچه کنفرانس اهدا کنندگان و سرمایه گذاران بین المللی برای حمایت از اقتصاد لبنان می‌تواند آن را تأمین کند. اما این مبلغ چگونه (در بخش‌های اقتصادی لبنان) تقسیم خواهد شد؟

در ادامه این گزارش آمده است: این مبلغ اجرای ۹ پروژه بزرگ را شامل می‌شود که اولین آن طرح خط راه آهن است. چینی‌ها نه تنها متعهد شده اند که یک خط آهن در طول خط ساحلی بکشند؛ بلکه قرار است یک شبکه راه آهن یکپارچه‌ای را درست کنند که از شمال تا جنوب لبنان کشیده می‌شود. این طرح با آماده سازی یک بندر دریایی به اتمام خواهد رسید.

در ادامه گزارش المیادین همچنین آمده است: در خصوص (کمبودها) در بخش برق، چینی‌ها تصمیم دارند تا نیروگاه‌های سوختی یا گازی ساخته و تأسیساتی برای تولید برق از انرژی خورشیدی را برپا نمایند. پژوهش‌ها نشان داده این تأسیسات می‌تواند در طول رودخانه لیتانی و نیز برخی مناطق دیگر ساخته شود.

این شبکه در ادامه می‌افزاید: چین توجه زیادی به «رودخانه لیتانی» در زمینه پاکسازی آن از آلودگی‌ها دارد؛ مسأله‌ای که سبب شده (تا کنون) این نهر و کناره آن غیر قابل سکونت نباشد. چینی‌ها می‌خواهند این رودخانه را به منبعی برای توسعه محصولات زراعی تبدیل کنند.

در بخش دیگری از گزارش المیادین آمده است:، اما در بخش زباله ها، چینی‌ها پیشنهاد ارائه راه حل‌هایی پیشرفته را به منظور ساخت کارخانه‌هایی برای جمع اوری زباله‌ها و بازیافت آن‌ها به منظور متوقف ساختن کاهش منابع طبیعی و نیز مقابله با آلودگی داده اند.

گزارشگر المیادین سپس تصریح کرد: در سایه بالارفتن قیمت دلار امریکا در لبنان و منطقه، این اقدام چینی‌ها در چارچوب «یک کمربند، یک جاده» (یا همان طرح راه ابریشم جدید) صورت می‌گیرد که هفت سال پیش این کشور برای بازترسیم راه ابریشم از شرق به غرب قدیم و آفریقا با خطوط آهن و نیز خطوط دریایی و هوایی که از دریای جنوبی چین به سوی لندن در شمال و ژوهانسبورگ در جنوبی‌ترین بخش افریقا آغاز کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار