رئیس هیئت فوتبال فارس تاکید کرد

مجوز فعالیت مدارس فوتبال صادر نشده است

رئیس هیات فوتبال فارس گفت: هنوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، مجوز فعالیت مدارس فوتبال صادر نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامعلی هنرپیشه رئیس هیات فوتبال فارس بیانکرد: در شبکه های مجازی مطرح می شود که در برخی از استان ها فعالیت مدارس آغاز شده است که درست نیست ،شاید در مناطق سفید مجوزی صادر شده باشد اما مجوز فعالیت برای استان فارس صادر نشده و به تمام روسای هیات های شهرستان ها و باشگاه ها نیز بارها اعلام کرده‌ایم.

او، تصریح کرد:  چندی پیش یکی از مدارس فوتبال شیراز با شاگردانش در کمال تعجب می خواستند در ورزشگاه حافظیه کار را خود را آغاز کنند اما از این اقدام غیر قانونی جلوگیری شد اگرچه حاشیه هایی هم به دنبال داشت اما مهم سلامت فرزندان مردم است و هر زمان که مجوز صادر شود  می توانند با رعایت پروتکل  بهداشتی کار خود را آغاز کنند.

هنرپیشه با اشاره به اینکه مجوز تنها باید از سوی ستاد مبارزه با کرونا صادر شود، ادامه داد: اینکه گفته می شود اداره ورزش و جوانان شیراز و یا اینکه هیات فوتبال این شهرستان مجوز فعالیت برخی از مدارس را  صادر کرده اند، خودشان پاسخگوی این  اقدام غیر قانونی هستند اما تا زمانی که ستاد مبارزه با کرونا مجوزه نداده ما هم از فعالیت آن ها جلوگیری خواهیم کرد و با هیچ کس هم تعارف نداریم.

رئیس هیات فوتبال فارس افزود: خانواده ها هم در این شرایط ابتدا باید به فکر سلامتی فرزندان خود در حالی که کرونا دست بردار نیست باشند و سپس در یک شرایط خوب به پرکردن اوقات فراغت عزیزان خود فکر کنند.

او، اضافه کرد: مدیران مدارس فوتبال به مانند همه ساله پیش بینی کرده بودند که از اوایل خرداد ماه فعالیت مدارس آغاز می شود که بر همین اساس هم اقدام به اجاره زمین  و خرید لباس برای بازیکنان کردند و در صورتی که مجوز فعالیت دریافت نکنند طبیعی است که متحمل ضرر و زیان می شوند.

هنرپیشه گفت: از آن جا که بیشتر زمین های چمن شیراز مربوط به سازمان های دولتی و نیروهای نظامی هستند  از این رو ما نامه ای را به اداره کل ورزش  و جوانان زده ایم  که از این نهادها بخواهند در این شرایط که هنوز مجوز صادر نشده به باشگاه ها فشار نیاورند و از مقامات استانی نیز می خواهیم به این مسئله رسیدگی کنند تا باشگاه ها  هم ضرر نکنند.

رئیس هیات فوتبال فارس با بیان اینکه در حال حاضر  تمام  اصناف فعالیت خود را آغاز کرده اند و دولت هم به آن هایی که در دوران قرنطینه ضرر کرده اند تسهیلات داده، بیان کرد: از استاندار فارس می خواهیم  به این باشگاه ها که زمینه ساز فراهم کردن اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان هستند و ضرر کرده اند کمک شود و از نهادهایی که زمین چمنشان را اجاره داده اند بخواهند که اجاره را  در این شرایط نگیرند.

بر اساس آمار موجود، حدود۱۷۰ مدرسه فوتبال در استان فارس فعال است که ۷۰ مدرسه در شهر شیراز وجود دارد که برخی از آن ها در چهار فصل فعال هستند اگر چه بارها از نظر کیفیتی با انتقاد مواجه شده اند اما کماکان فعال هستند.

 زیرساخت ها هم در شرایط عادی در ورزشگاه های استان فارس مناسب نبوده زیرا برای اجرای پروتکل بهداشتی در شرایط کرونایی با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر نهم تیرماه ۹۹ تاکنون ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشورمان به ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار