نیویورک تایمز: پنتاگون تمایل دارد شمار نظامیان آمریکایی در عراق کاهش یابد

وزارت دفاع آمریکا تمایل دارد به دلیل افزایش حملات به نیرو‌های آمریکایی، شمار نظامیان خود در عراق را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نقل از نیویورک تایمز، شمار نظامیان متحد آمریکا در عراق به نصف کاهش یافته است.

بر این اساس، شمار نظامیان ۲۹ کشور متحد آمریکا در عراق که در ائتلاف این کشور علیه داعش می‌جنگند به نصف کاهش یافته و به یک هزار و ۲۰۰ تن رسیده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در همین زمینه اعلام کرده است شمار فعلی نظامیان آمریکایی در عراق که شامل ۵ هزار و ۲۰۰ تن می‌شود زیاد است و واشنگتن می‌تواند با نیمی از این نیرو‌ها نیز فعالیت خود در عراق را مدیریت کند.

نیویورک تایمز در ادامه تاکید دارد پنتاگون علاقه‌ای به حفظ نیرو‌های نظامی اضافه در عراق ندارد و مایل است به اندازه نیاز نیروی انسانی در عراق حفظ کند. علت این امر هم هدف قرار گرفته شدن نیرو‌های آمریکایی در این کشور است.

پنتاگون هنوز نظر نهایی خود را درباره شمار نیرو‌های مورد نیازش در عراق اعلام نکرده است، اما برآورد می‌شود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار نظامی در این کشور باقی بمانند. همچنین ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا که شامل ۲۹ کشور می‌شود نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا شمار نظامیانشان در عراق را به یک هزار و ۲۰۰ تن کاهش داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار