ابراز پشیمانی به خاطر به دست آوردن رأی بیشتر

بایدن: اعتمادم به بوش برای حمله به عراق اشتباه بود!

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما) برای حمایت از جرج بوش به منظور آغاز جنگ علیه عراق ابراز پشیمانی کرد!

بایدن: اعتمادم به بوش برای حمله به عراق اشتباه بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما) برای رای مثبت به طرح جرج بوش، رئیس جمهور اسبق این کشور به دلیل حمله به عراق ابراز پشیمانی کرد.

معاون سابق اوباما که در حال حاضر یکی از نامزد‌های دموکرات برای انتخابات سال ۲۰۲۰ است، روز گذشته در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در نیوهمپشایر اعلام کرد: اشتباهی که من مرتکب شدم اعتماد به بوش بود. او به من گفت دارد از این (مجوز) با هدف وارد کردن بازرسان به عراق برای بررسی اوضاع استفاده می‌کند و اینکه آیا آن‌ها در حال تولید سلاح‌های اتمی هستند یا خیر.

بایدن در توجیه رای مثبت خود به آغاز جنگ عراق افزود بوش به او گفته بود هدف از صدور مجوز (آغاز جنگ)، ترساندن عراق و مجبور کردن این کشور به پذیرش بازرسان بین‌المللی است. به گفته بایدن بوش گفته بود با این مجوز وارد جنگ با عراق نمی‌شود. ابراز تاسف معاون باراک اوباما در حالی صورت می‌گیرد که جنگ عراق که به بهانه مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی آغاز شد میلیون‌ها کشته بر جا گذاشت و هزاران نفر را بی خانمان کرد.

بایدن بار‌ها برای رای مثبت به طرح بوش برای حمله به عراق در سال ۲۰۰۲ مورد انتقاد قرار گرفته است و برخی نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که این اقدام او می‌تواند بر روی نظر رای دهندگان به او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تاثیر بگذارد.

نتایج یک نظرسنجی نشان داد رای مثبت سال ۲۰۰۲ بایدن به حمله به عراق می‌تواند بر روی نظر رای دهندگان جوان آمریکایی درباره او تاثیر منفی بگذارد. نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کنسالت نشان داد حمایت بایدن از طرح بوش برای حمله به عراق می‌تواند به بهای از دست دادن آرای رای دهندگان در انتخابات ۲۰۲۰ برای او تمام شود. براساس این نظرسنجی ۷۳ درصد از حامیان حزب دموکرات گفتند تجربه کاری بایدن در سنا و نیز معاون اوباما بودن آن‌ها را ترغیب به انتخاب او می‌کند، اما بیش از ۴۰ درصد از رای دهندگان بین ۱۸ تا ۲۹ سال می‌گویند رای مثبت بایدن به این جنگ نظر آن‌ها را برای حمایت از او در انتخابات آتی تغییر داده است. اگر چه بایدن بیشترین تجربه را در عرصه سیاست خارجی نسبت به سایر ۲۲ نامزد فعلی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ دارد.

همچنین نتایج نظرسنجی اخیر شبکه سی ان ان حاکی از افت ۱۰ درصدی محبوبیت بایدن پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها و افزایش محبوبیت رقیب او کاملا هریس، دیگر نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ است. معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا پیشتر نیز برای حمایت از کمپین حمله به عراق ابراز پشیمانی کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار