ترامپ به دنبال عفو نظامیان متهم به ارتکاب جنایات جنگی

رئیس جمهور آمریکا دستور داده است پرونده‌هایی برای عفو چند عضو ارتش آمریکا که متهم یا محکوم به ارتکاب جنایات جنگی هستند آماده شود.

ترامپ به دنبال عفو نظامیان متهم به ارتکاب جنایات جنگیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده است پرونده‌هایی برای عفو چند عضو ارتش آمریکا که متهم یا محکوم به ارتکاب جنایات جنگی هستند آماده شود.

یکی از این افراد قرار است به اتهام تیراندازی به غیرنظامیان در عراق محاکمه شود.

بر اساس این گزارش، ترامپ خواستار آماده سازی فوری تشریفات اداری لازم برای این کار است و قصد دارد این افراد را حوالی روز ۲۷ ماه مه که یک مناسبت در تقویم آمریکاست، عفو کند.

معمولا آماده سازی پرونده‌های عفو چند ماه طول می‌کشد، اما وزارت دادگستری آمریکا خواستار آماده شدن آن‌ها پیش از این روز است.

یکی از این افراد، ادوارد گالاگر رئیس عملیات ویژه نیروی دریایی است که قرار است در هفته‌های آتی به اتهام تیراندازی به غیرنظامیان و کشتن یک اسیر با چاقو در عراق محاکمه شود.

پرونده دیگر نیز مربوط به ماتئو گولستین یکی از اعضای کلاه سبز‌های ارتش آمریکاست که متهم است یک مرد افغان غیرمسلح را در سال ۲۰۱۰ کشته است.

کارشناسان حقوقی معتقدند عفو چند متهم یا محکوم به ارتکاب جنایات جنگی و از جمله کسانی که هنوز محاکمه نشده اند در تاریخ اخیر آمریکا سابقه ندارد.

برخی نیز نگران آن هستند که این کار، موجب فرسایش مشروعیت قانون نظامی در این کشور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار