اجرای مانور مهار آتش سوزی مراتع در تویسرکان

با گرم شدن هوا و احتمال آتش سوزی در مراتع مانور مهار آتش در مراتع شهرستان تویسرکان برگزار شد.

اجرای مانور مهار آتش سوزی مراتع در تویسرکانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به پوشش خوب مراتع در شهرستان تویسرکان،حفظ این مراتع در برابر آتش سوزی را امری مهم دانست و گفت: حفظ مراتع  به همکاری همه همکاران، دستگاه ها و مردم طبيعت دوستان ارتباط دارد.

او با بیان اینکه در این مانور از همه خودروهای اداره و تجهیزات اطفای حریق منابع طبیعی و آبخیزداری استان استفاده شد افزود: ارزش زیست محیطی جنگل‌ها و مراتع به مراتب بیش از کارکرد‌های اقتصادی آن است.

خزائی با اشاره اهمیت جنگل‌ها و مراتع در حفظ منابع پایه آب و خاک گفت: طبق قانون مدیریت بحران، وماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها ومراتع علاوه بر دستگاه‌های اجرایی، تمامی نیرو‌های لشگری وکشوری، شهرداری‌ها بخش خصوصی در زمان وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی باید ورود  و در اطفای حریق کمک کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: تلاش ما بر هم‌افزایی برای حفظ منابع طبیعی است و همه باید برای پیشگیری از حریق بسیج شوند.

خزائی به وجود گونه‌های گیاهی نادر در استان از جمله انواع گون و آویشن اشاره کرد و افزود: بیشترین عسل تولید شده از انواع گون و از گیاهان مراتع استان است و با ایجاد حریق در این عرصه‌های علاوه بر نابودی گیاهان مرتعی، میکروارگانیسم خاک وگونه‌های جانوری دیگر نیز از بین می‌روند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.