افزایش پوشش گیاهی و آتش سوزی مراتع استان همدان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با بالا رفتن پوشش گیاهی مراتع استان احتمال حریق در مرتع امسال بیشتر از گذشته است.

افزایش پوشش گیاهی و آتش سوزی مراتع استان همداناسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با افزایش پوشش گیاهی و افزایش بارش‌های جوی طی بهار پارسال و امسال مراتع استان پوشش گیاهی بیشتری دارند و با گرم شدن هوا احتمال آتش سوزی در آن‌ها بیشتر از گذشته است.

خزایی با بیان اینکه پارسال ۲۰۰ هکتار از مراتع استان همدان دچار آتش سوزی شد افزود: باگرم شدن هوا طی هفته‌های اخیر و افزایش حضور مردم در مراتع استان و دخالت‌های انسانی هم اکنون روزانه حدود ۱۰ مورد آتش سوزی در مراتع استان رخ می دهد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: با آتش سوزی مراتع بیش از ۹۵ درصد موجودات زنده در آن منطقه نابود می‌شوند و خسارت‌های آتش سوزی به مراتع غیر قابل جبران است.

اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان طی اطلاعیه‌ای از عموم مردم طبیعت دوست خواست با حضور مسئولانه در طبیعت، از بروز آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنند.

در این اطلاعیه آمده است  با توجه به افزایش دمای هوا و حضور مردم در طبیعت در روز‌های آتی و احتمال بروز حریق در جنگل‌ها ومراتع، منابع طبیعی طی اطلاعیه‌ای از شهروندان خواست سعی کنند در طبیعت آتش روشن نکنند و در صورت وقوع آتش سوزی بلافاصله آتش را خاموش کنند. 

همزمان با گرم‌شدن هوا که منجر به خشک شدن علوفه‌های یک‌ساله می‌شود، احتمال آتش سوزی های بزرگ در جنگل‌ها و مراتع افزایش می یابد به طوری که کوچکترین جرقه و آتش با سرعتی زیاد گسترش پیدا می کند و سطح وسیعی از عرصه‌های منابع‌طبیعی دچار آتش‌سوزی می‌شود و متاسفانه علاوه بر خسارت مالی و جانی، خسارت‌های زیست محیطی و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری را هم  به همراه دارد.

از تمامی مسافران، گردشگران وهمیاران طبیعت محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار