خرید دستگاه دمنده هوا برای مقابله با آتش سوزی‌های در مراتع

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: برای مقابله با آتش سوزی ها ۱۰ دستگاه دمنده هوا برای همه شهرستان‌های استان خریداری شده است.

خرید دستگاه دمنده هوا برای مقابله با آتش سوزی‌های در مراتعاسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان بیان کرد: دستگاه دمنده هوا را در همه شهرستان‌های استان توزیع کرده ایم و علاوه بر آن شن کش و آتش بر و تجهیزات مخصوص مقابله با اطفای حریق به دهیاری‌ها تحویل داده ایم.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با بیان اینکه پارسال ۲۰۰ هکتار از مراتع استان همدان دچار آتش سوزی شدند افزود: امسال با توجه به بارش‌های موثر وکم سابقه باران، پوشش گیاهی بسیار مناسبی در مراتع این استان رویش داشته که با گرم شدن هوا این پوشش‌ها به تدریج خشک و با کم‌ترین بی احتیاطی دچار آتش سوزی می‌شود.

خزایی ادامه داد: در ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها مراتع عوامل انسانی نقش دارند و با هر آتش سوزی بیش از ۹۰ درصد موجودات زنده و پوشش گیاهیان منطقه از بین می‌رود.

مقام ارشد منابع طبیعی استان همراهی همیاران طبیعت و مردم را لازمه‌ی پیشگیری و مهار آتش سوزی‌ها در مراتع دانست و گفت: ما در استان ۸۰۲ هزار هکتار مراتع و ۴۵ هزار هکتار اراضی جنگلی داریم که  در فصل تابستان احتمال آتش سوزی در آن‌ها بیشتر از سایر فصول است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.