۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اسدآباد به کشت بهاره اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از اختصاص ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت بهاره خبر داد.

۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اسدآباد به کشت بهاره اختصاص یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سقراط بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: چغندرقند، سیب زمینی، گوجه فرنگی، ذرت دانه‌ای و علوفه ای، خیار و هندوانه و سایر محصولات جالیزی از جمله کشت‌های بهاره این شهرستان است که امسال از ۱۵ هزار هکتار کشت بهاره سطحی افزون بر ۳۵۰۰ هکتار به کشت نخود و عدس اختصاص یافته است.

او افزود: هر ساله با مناسب شدن شرایط جوی، کشت‌های بهاره در اواخر اسفندماه آغاز و نخستین محصولی که کشت می‌شود، چغندرقند است و در اواسط تیر کشت بهاره با کشت سیب زمینی به پایان می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به فعالیت ۷۵۰۰ بهره بردار کشت بهاره در اسدآباد گفت: سهمیه تعهد امسال کشت بهاره محصول چغندرقند شهرستان اسدآباد ۲۳۰۰ هکتار است  که تاکنون از این میزان سهمیه چغندرقند، ۱۷۰۰ هکتار آن توسط بهره برداران کشت شده است.

بیرنگ در ادامه با اشاره به توزیع کود در بین بهره برداران کشاورزی اظهار کرد: از ابتدای پاییز سال گذشته تا ۲۶ فرودین امسال ۷۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی شامل ۵۵۰۰ تن کود ازته، ۱۲۰۰ تن کود فسفاته و ۸۸۰ تن کود پتاسه در بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده که بیشتربه منظور کشت غلات پاییزه گندم و جو بوده است.

انتهای پیام/ب

منبع:ایسنا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار