همدان؛

توزیع80 هزار تن کود بین کشاورزان همدان

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان گفت: تا پایان کشت بهاره ۸۰ هزار تن کود بین کشاورزان همدانی توزیع خواهد شد.

توزیع80 هزار تن کود بین کشاورزان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین فضلی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن کود مورد نیاز استان از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین و تدارک دیده میشود افزود:این شرکت از سه شرکت کود، بذر و سم، شرکت بذر نهال و بنگاه توسعه کشاورزی مشتق شده است .

وی اظهار داشت:شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان 29 هزار تن کود ازته، 11 هزار تن کود فسفاته و یکهزار و 690 تن کود پتاسه را تولید میکند همچنین پیشبینی می‌شود تا پایان کشت بهاره 80 هزار تن کود بین کشاورزان استان توزیع شود.

فضلی خاطرنشان کرد: علاوه بر سه کود تکلیفی، 22 نوع کود غیر تکلیفی مورد نیاز کشاورزان نیز توزیع می‌شود که کودهای غیر تکلیفی یارانهدار نیستند و صرفاً برای تنظیم بازار است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان ابراز داشت: با انجمن تولیدکنندگان کودهای کشاورزی قراردادهایی بسته شده است تا علاوه بر سه کود اصلی، شرکت خدمات حمایتی کودهای تکلیفی را نیز تأمین کند.

این مسئول ادامه داد: کنترل کیفی کودهای شیمیایی و غیر شیمیایی از دیگر فعالیت‌های شرکت خدمات حمایتی است و دراستان همدان نیز پایش از انواع کودهای شیمیایی انجام شده است.

وی یادآور شد: کودهایی که وارد فرآیند و روند توزیعی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی میشود باید تأییدیه استاندارد بگیرد و سپس آنالیز شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان با اشاره به اینکه افرادی در قالب بخش خصوصی کودهای نامرغوبی را وارد بازار می‌کنند تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی پیگیر است تا این موضوع را ساماندهی کند و نهاده و کود با کیفیت را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

فضلی بیان کرد: ظرفیت انبار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی 20 هزار تن است و سعی میکنیم هر سال بین 15 تا 20 هزار تن ذخیره کود داشته باشیم و هم اکنون 18 هزار تن ذخیره کود کشاورزی در انبار شرکت وجود دارد.

وی از تأمین و تدارک 3 هزار و 400 تن بذر مورد نیاز کشاورزان در این شرکت خبر داد و گفت: این بذور شامل پایههای مختلف بذری، ارقام مادری و ارقام گواهی شده دیم و آبی می‌شود.

انتهای پیام/ ج

 

برچسب ها: کشاورز ، کود ، کشت بهاره ، بذر ، سم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.