همدان؛

تولید 5 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در استان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از تولید 5000 تن بذر اصلاح شده گندم و جو در استان خبر داد.

تولید 5 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین فضلی اظهار داشت: در این دوره از بازدیدها که توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی و موسسه اصلاح بذر انجام شد رهنمودها و توصیه های لازم به منظور کنترل سن غلات و علف‌های هرز و  تغذیه گیاهی به پیمانکاران ارائه شد.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود امسال 5000 تن انواع بذر اصلاح شده گندم و جو توسط شرکت خدمات حمایتی استان تولید و در بین کشاورزان توزیع شود.

فضلی با اشاره به تأمین و توزیع به موقع کود بهاره در استان عنوان کرد: 80هزار تن انواع کود ازته، فسفاته و پتاسه و همچنین کودهای سولفات آلومینیوم، گوگردی، سولفات آهن، پلیت مرغی و فسفات آمنیوم در سال گذشته در بین کشاورزان توزیع شد.

این مسئول گفت: شرکت خدمات حمایتی با توزیع 66 هزار تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان در سال گذشته برای تأمین و تدارک کودهای مورد نیاز کشاورزان اعم از کودهای ماکرو و میکرو با کیفیت خوب و توزیع آن بین کشاورزان از طریق شبکه های توزیع   آمادگی کامل دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ادامه داد: بیش از 39 هزار تن انواع کودهای شیمیایی برای مصارف بهاره در بین کشاورزان توزیع شد و هیچگونه کمبودی در تأمین کود وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 95 درصد کشاورزان در کشت بهاره کود استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: کودهای تأمین شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قبل از توزیع نمونه‌گیری و کنترل کیفی می‌شوند که بعد از اخذ تأییدیه اجازه توزیع کودها داده می‌شود بنابراین به کشاورزان توصیه می‌شود نهاده‌های مورد نیاز خود را از طریق شبکه‌های توزیع و کارگزاری‌های معتبر و وابسته به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه کنند تا  از ورود کودهای ناسالم و بی کیفیت و تقلبی به عرصه‌های کشاورزی استان جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.