همدان؛

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از26 هزار هکتار از اراضی تویسرکان و رزن

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان از مبارزه با آفت سن غلات در 26 هزار هکتار از اراضی شهرستان تویسرکان و رزن خبر داد.

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از26 هزار هکتار از اراضی تویسرکان و رزن

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرام پیشه ور با اشاره به اینکه این اراضی شامل محصولات گندم ،جو دیم و آبی است گفت: مبارزه با این آفت از تاریخ 27 فروردین تا 22 اردیبهشت‌ماه در شهرستان تویسرکان انجام شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان تویسرکان در سطح چهار هزار و 439 هکتار از اراضی گندم آبی و دیم مبارزه با افت سن انجام شد ادامه داد: در 4 هزار و 945 هکتار از اراضی جو آبی و دیم مبارزه با سن غلت صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان خاطر نشان کرد: در مجموع در سطح 9 هزار و 384 هکتار از اراضی گندم و جو در تویسرکان مبارزه علیه سن انجام‌ شده است.

وی اظهار داشت: همچنین محصول گندم آبی در سطح 2 هزار و 749 هکتار و در محصول گندم دیم در سطح یک‌هزار و 690 هکتار مقابله با سن غلات انجام شد.

این مسئول اضافه کرد:در محصول جو آبی در شهرستان تویسرکان مبارزه با سن غلات در سطح 965 هکتار و در محصول جو دیم در سطح 3 هزار و 980 هکتار مبارزه صورت گرفت.

پیشه‌ور با اشاره به اینکه مبارزه با سن غلات در 16 هزار و 953 هکتار از اراضی گندم و جو شهرستان رزن انجام شده است یادآور شد: در رزن در سطح 15 هزار و 691 هکتار از اراضی گندم و یک‌هزار و 262 هکتار اراضی جو مبارزه با آفت سن انجام‌شده است

وی با بیان اینکه در رزن در سطح 2 هزار و 350 هکتار از اراضی گندم آبی و 13 هزار و 341 هکتار از اراضی گندم دیم مبارزه صورت گرفت، بیان کرد:همچنین در سطح 677 هکتار از اراضی جو آبی و 585 هکتار از اراضی جو دیم مبارزه انجام شد.

انتهای پیام/ ج

 

برچسب ها: سن غلات ، تویسرکان ، رزن ، گندم ، جو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.