همدان؛

صادرات 241 میلیون دلار محصولات کشاورزی از همدان

از ابتدای سال تاکنون محصولات کشاورزی به ارزش 241 میلیون دلار از همدان صادر شده است.

صادرات 241 میلیون دلار محصولات کشاورزی از همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی جلال افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال 290 میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان صادر شود این درحالیست که میزان صادرات سال گذشته، 223 میلیون دلار بوده است.

وی گفت: کشاورزی استان همدان در 21 مورد بندهای اقتصاد مقاومتی 133 درصد رشد داشته است و پیش بینی می شود که این میزان به 140 درصد افزایش برسد .

وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال و حفظ آب از سال 92 تا امسال، 250 هزار متر مربع بر سطح گلخانه ای استان اضافه شده و برخی از گلخانه هایی که به دلایل مختلف از محور تولید خارج شده بودند به چرخه تولید بازگشتند بطوری که در هم اکنون سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای استان 97 هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: میزان تسهیلات بخش کشاورزی استان همدان 350 میلیارد تومان است که 232 میلیارد تومان به تسهیلات و اعتبارات بخش کشاورزی استان در سال 92 اختصاص یافت که این میزان امسال به 350 میلیارد تومان رسید و پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری به 380 میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر گمرک استان همدان در بحث صادرات محصولات کشاورزی  عملکرد خوبی داشته است که می توان به 223 میلیون دلار صادرات در 9 ماهه امسال اشاره کرد که 53 دلار از گمرک همدان بوده اما مابقی هنوز قطعی نشده است.

این مسئول افزود: پارسال 168 هزار تن یارانه برای سیب زمینی به مبلغ 24 میلیارد تومان اختصاص داده شد به شکلی که در قبال برگ سبز گمرکی یارانه 150 تومانی برای سیب زمینی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 29 هزار تن کشمش صادر شده است که پیش بینی میشود تا پایان سال به 45 هزار تن برسد و باید گفت برای هر کیلوگرم آن نیز 500تومان یارانه به تولید کنندگان داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در این مدت 98 هزار تن سیب زمینی همچنین محصولات دیگری همچون سیر و لبنیات نیز صادرات انجام شده است.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار