با هدف متمرکزسازی

طرح فهرست هوشمند حق بیمه از اول خرداد در همدان اجرا می شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت:طرح فهرست هوشمند حق بیمه با هدف متمرکزسازی همه مراحل ارسال و پرداخت از اول خرداد در همدان اجرا می‌شود.

جواد جمور گفت: در طرح فهرست هوشمند حق بیمه تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال فهرست حق‌بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی فهرست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌صورت برخط و در زمان ثبت فهرست بر روی آن اعمال و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.

او گفت:این طرح با هدف متمرکزسازی همه مراحل ارسال و پرداخت این فهرست در کارگاه‌ها، تسهیل در فرایند پرداخت حق بیمه و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان از اول خرداد در همدان اجرا می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: با اجرای طرح فهرست هوشمند همه پردازش‌های فهرست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل فهرست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.

جمور، مهمترین مزایا و دستاورد‌های فهرست هوشمند را شامل پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های فهرست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزد‌ها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان دانست.

پرداخت ۶۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بیمه‌شدگان در قالب تعهد کوتاه مدت

او گفت: سال گذشته ۶۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب تعهد کوتاه مدت به بیمه‌شدگان استان پرداخت شد که شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، ایام بارداری، کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه عینک است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: جمع تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت پرداختی سازمان در یکسال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده و در پایان سال گذشته به عدد ۶۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

جمور گفت: نسبت جمعیت زیر پوشش در زمان شروع دولت سیزدهم ۴۴.۵ درصد بوده که هم اکنون به ۴۷.۷ درصد رسیده است و تلاش داریم که با کمک رسانه‌ها ضریب پوشش بیمه‌ای در استان همدان به بیش از ۵۰ درصد برسانیم.

او گفت: یکی از اصلی‌ترین رسالت تامین اجتماعی اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی است که حاکمیت و دولت‌ها با مشارکت مردم زمینه بیمه شدن همه اقشار مردم از جمله زنان خانه دار، دانشجویان و دختران مجرد را فراهم کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: با توجه به اینکه رشد جمعیت منفی است و جمعیت به سمت سالمندی پیش می‌رود پوشش صندوق‌های بیمه‌ای بهترین رویکرد است تا مردم در خصوص بحث‌های درمانی دچار مشکل نشوند.

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری

جمور از کاهش تعداد ۴۸۸ نفر معادل ۲۱.۴ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در مرداد ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۲۷۷ بوده که در پایان سال گذشته به تعداد هزار و ۷۸۹ نفر رسیده است.

او گفت: سیاست‌های دولت سیزدهم برای فعال کردن واحد‌های نیمه تعطیل و پیگیری‌های مستمر استاندار همدان برای حفظ سطح اشتغال، باعث کاهش آمار بیمه بیکاری در استان همدان شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: ۵۱ هزار و ۸۰۲ نفر بازنشسته، سه هزار و ۶۸۷ نفر از کارافتاده، ۲۲ هزار و ۲۴۸ فوتی در دولت سیزدهم به افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی افزوده شد.

رشد بیش از ۱۱ درصدی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی همدان

جمور گفت:با رشد۱۱.۴ درصدی تعداد بیمه شدگان اصلی استان در دولت سیزدهم از ۲۴۳ هزار و ۸۲۰ نفر به ۲۷۱ هزار و ۵۰۴ رسید.

او از افزایش ۵۵ هزار و ۹۷۳ نفری جمعیت زیر پوشش در دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی از ۷۷۳ هزار و ۱۲۵ نفر به ۸۲۹ هزار و ۹۸ نفر رسیده که رشد ۷.۲ درصدی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: هم اینک از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، ۸۲۹ هزار و ۹۸ نفر مستمری بگیر با افراد تبعی معادل ۴۷.۷ درصد جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

جمور گفت: در استان همدان در حال حاضر ۲۷۱ هزار و ۵۰۴ بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که در مقایسه با سال قبل ۹ هزار و ۳۰۷ نفر معادل ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: تعداد ۷۷ هزار و ۷۳۷ پرونده مستمری بگیر شامل بازنشسته، از کارافتاده و فوت زیر پوشش تامین اجتماعی استان همدان قرار دارد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.