برگزاری همایش علمای اهل سنت در خراسان جنوبی

همایش علمای اهل سنت خراسان جنوبی با موضوع تبیین نقش علما در حماسه ۹ دی در شهرستان درمیان برگزار شد.

برگزاری همایش علمای اهل سنت در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند در همایش علمای اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه باید با تحکیم وحدت بین مسلمانان، نقشه شوم دشمنان را بی اثر کنیم، گفت: در راه ایجاد وحدت و انسجام نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

او با اشاره به جنایت‌های داعش در کشور‌های مسلمان افزود: این گروهک‌ها دست پرورده آمریکا بوده و درجهت منافع استکبار جهانی فعالیت می‌کنند و به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، جوانان را مورد اهداف شوم خود قرار دادند، بیان کرد: امروز وظیفه علمای تشیع و اهل سنت این است که جهان اسلام را از خطر نفوذ این تفکرات انحرافی، آگاه و گفتمان وحدت را در داخل و خارج از کشور تقویت کنند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: تمام تلاش ما این است تا اسلام ناب و راستین و برداشت منطقی از آیات قرآن را درجامعه نهادینه کنیم چرا که بر خلاف تبلیغات غرب، اسلام دین عقلانیت و مهربانی است.

او  با تاکید بر حفظ وحدت بین مسلمان برای مقابله با دشمن، ادامه داد: در قرآن کریم نیز اشاره زیادی به وحدت و اخوت شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان نیز در این مراسم تصریح کرد: ۹ دی روز تثبیت جریان انقلاب و همچنین به درستی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

او افزود: حماسه ۹ دی یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ انقلاب اسلامی است که در جریان آن، اقتدار ملت ایران بیش از پیش به جهانیان ثابت شد.
مولوی عبدالهی با تاکید بر اینکه دشمن هرگز دست از دشمنی‌های خود بر نمی‌دارد، گفت: دشمنان همواره سعی دارند تا با ترفند‌های مختلف بین نظام و مردم فاصله ایجاد کنند تا از این طریق بتواند به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان افزود: فتنه شوم دشمنان به لطف خداوند با درایت و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور با بصیرت، اتحاد و یکدلی مردم خنثی شد.

علمای شیعه و اهل سنت در این نشست بر تقویت وحدت بین مسلمانان برای مقابله با دشمنان تأکید کردند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.