العبادی خطاب به دولت محلی کردستان عراق:

میزان نفت صادر شده و بهای آن را اعلام کنید

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفت درآمد نفتی دولت محلی منطقه کردستان در سال گذشته، نه میلیارد دلار بود، اما در حساب دولت ثبت نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه اعلام کرد درآمد منطقه کردستان عراق در سال ۲۰۱۷ از محل صادرات نفت ۹ میلیارد دلار بوده است.

العبادی در نشست خبری هفتگی افزود البته درآمد‌های دیگری نیز وجود دارد که اعلام نشده است.

وی تاکید کرد درآمد‌های نفتی صادر شده از منطقه کردستان در حساب دولت محلی این منطقه ثبت نشده است.

نخست وزیر عراق از دولت محلی منطقه کردستان عراق خواست میزان نفت صادر شده و بهای آن را اعلام و مشخص کند درآمد ناشی از آن کجا رفته، به حساب چه کسی واریز شده و چگونه خرج شده است.

وی گفت: دولت محلی منطقه کردستان عراق همچنین ابهامات موجود در خصوص درآمد‌های ناشی از گمرک و مالیات‌های اخذ شده را روشن کند.

این مقام عراقی درباره گفتگو بین بغداد و اربیل درباره مرز‌ها و گذرگاه‌های مرزی گفت: «متاسفانه دولت محلی منطقه کردستان تاکنون به هیچ یک از وعده‌های داده شده عمل نکرده است. من معتقدم این مسئولان منطقه کردستان هستند که شهروندان را مجازات و اذیت می‌کنند و البته ما پایبندی به قانون اساسی را خواستاریم.»

العبادی خاطرنشان کرد پارلمان تصویب بودجه را به علت انتخابات به تعویق انداخت و حل نهایی مسئله بودجه بسیار مهم است و علل تاخیر در تصویب آن متقاعد کننده نیست. برای منطقه کردستان عراق نیز سهمی در بودجه اختصاص یافته و توزیع آن به طور عادلانه و بر اساس درصد جمعیت صورت گرفته است. برخی با هدف اعمال فشار بر ما برای افزایش سهم شان در بودجه در تصویب آن تعلل می‌کنند و ما اجازه چنین کاری نداریم.

وی خطاب به برخی از نمایندگان پارلمان گفت: «این طوری ما را به بازی نگیرید زیرا به سود شهروندان نیست.»

نخست وزیر عراق تاکید کرد انتخابات در زمان مقرر برگزار خواهد شد و همه باید برای آن آماده باشند.

انتهای پیام/

العبادی خواستار اعلان میزان نفت صادر شده و بهای آن از کردستان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار