انفجار در دیاله عراق دست کم ۳ کشته برجا گذاشت

بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی سالن غذاخوری هیثم الحوم رئیس قبیله النجاح در منطقه النجاح در ۶۰ کیلومتری شرق بعقوبه مرکز استان دیاله عراق، دست کم ۳ تن کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا؛ یک مقام امنیتی استان دیاله عراق اعلام کرد، در انفجار‌های امروز در استان شرقی دیاله دست کم ۳ نفر کشته شدند.

براساس گزارشها، افراد ناشناس یکی از رهبران قبیله‌ای مخالف با گروه وهابی صهیونیستی داعش را هدف قرار داده بودند. یکی از مقامات دولتی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد این حادثه بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی سالن غذاخوری هیثم الحوم Al-Houm، رئیس قبیله النجاح در منطقه النجاح در ۶۰ کیلومتری شرق بعقوبه مرکز استان دیاله عراق روی داد.

بر اساس گزارش ها، دقایقی پس از انفجار خودرو، عامل انتحاری کمربند انفجاری خود را در رستوران منفجر کرد. مقامات پلیس عراق از کشته شدن همسر الحوم و دو نفر از اقوام وی در این حادثه خبر دادند. نیرو‌های امنیتی عراقی پس از این حادثه منطقه انفجار را منطقه بسته اعلام و عملیات شناسایی را آغاز کردند.

این حادثه تروریستی در حالی روی می‌دهد که روز گذشته الحوم شماری از روسای قبیله‌ای سنی محلی را به سالن غذاخوری خود دعوت کرده بود و به آن‌ها از آمادگی برای مقابله با باقیمانده تروریست‌های داعش و مخفی گاه‌های آن‌ها در مناطق شرقی بعقوبه که در ۶۵ کیلومتری شمال شرقی پایتخت عراق قرار دارد خبر داد.

به رغم ادامه عملیات نظامی در استان دیاله، باقیمانده اعضای گروه تروریستی داعش همچنان در مناطق اطراف این استان و در نزدیکی مناطق مرزی با ایران در شرق دیاله و همچنین مناطق کوهستانی غرب آن مخفی شده اند.

انتهای پیام/

انفجار تروریستی در دیاله عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار