امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه صنایع گاز و اکتشاف بین عراق و الجزایر

وزارت نفت عراق دوشنبه اعلام کرد که این کشور و الجزایر یادداشت تفاهم همکاری در زمینه صنایع گاز، اکتشاف و بازاریابی امضا کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی، وزیر نفت عراق پس از دیدار وزیر انرژی الجزایر با مسئولان عراقی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یادداشت تفاهم اولیه برای امضای چند قرارداد مشارکت در زمینه صنایع گاز از نوع «jv» میان شرکت‌ ملی نفت عراق و شرکت نفتی سوناتراک وابسته به وزارت انرژی الجزایر امروز در بغداد امضا شد و دو کشور توافق کردند که وزارت خانه‌های نفت و انرژی دو کشور این یاداشت تفاهم را پیگیری و اجرا کنند.

علی جبار اللعیبی وزیر نفت عراق افزود براساس این تفاهم، شرکت سوناتراک الجزایر و شرکت‌های تولید گاز عراق برای سرمایه گذاری بهتر در زمینه گاز و افزایش تولید گاز در حوزه‌های نفتی و افزایش استفاده از گاز تولید شده برای تامین انرژی مورد نیاز برق ملی در عراق و کارخانه‌های پتروشیمی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

وی تاکید کرد هدف از این توافقات توسعه فعالیت شرکت‌های نفتی و نوسازی روش‌های کار در زمینه اکتشاف و توسعه تجارب و تخصص‌ها و اجرای طرح‌های مشترک در بخش شبکه لوله انتقال نفت و گاز، ایجاد انبار‌های ذخیره، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ، و بازاریابی و قیمت گذاری نفت و نیز صنایع تجهیزات نفتی و پتروشیمی با بکارگیری فناوری نوین و پیشرفته برای تامین سوخت و توسعه صنایع ملی عراق است.

وزیر نفت عراق در بخش دیگری از بیانیه خود افزود دوکشور همچنین توافق کردند برای توسعه روش‌های استفاده و سرمایه گذاری بهتر در شبکه‌های انتقال گاز برای شهروندان عراقی و بخش‌های مصرفی عراق همکاری کنند.

علی جبار اللعیبی خاطر نشان کرد که عراق و الجزایر توافق کردند که در زمینه اموزش کادر انسانی و توسعه مراکز اموزشی وپژوهشی به منظور حمایت از تخصص‌های ملی و توسعه این تخصص‌ها همکاری کنند و قرار براین شد که وزارت خانه‌های نفت و انرژی عراق و الجزایر همچنین برای تدوین سیاست‌های عمومی سازمان اوپک و اقدام مشترک برای ثبات بازار‌های جهانی نفت و تحقق توازن مطلوب برای حمایت از قیمت‌های نفت، هماهنگی و همکاری کنند.

 انتهای پیام/

همکاری عراق و الجزایر در زمینه صنایع گاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار