کتابخانه شریعتی نیشابور، رتبه چهارم کشور در امانت دهی کتاب

براساس اعلام سامانه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه شریعتی شهرستان نیشابور در حوزه امانت دهی کتاب رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

کتابخانه شریعتی نیشابور، رتبه چهارم کشور در امانت دهی کتاببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرضا مقدم پاشا رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور گفت:  کتابخانه شریعتی نیشابور در امانت دهی کتاب  پس از کتابخانه شهید باهنر مشهد، رتبه دوم استان خراسان رضوی را دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های نیشابور حدود ۲۰ هزار عضو و روزانه بیش از چهار هزار مراجعه کننده داردگفت: در این شهرستان ۱۰ باب کتابخانه عمومی مجموعا با گستره سه هزار و ۲۴۸ مترمربع فعال است که پنج باب آن در شهر نیشابور و مابقی در شهر‌ها و روستا‌های آن فعالیت دارند.

مقدم پاشا ادامه داد: در کتابخانه‌های عمومی نیشابور ۲۷۰ هزار نسخه کتاب در دسترس علاقه‌مندان است که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب مرجع است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور افزود: بخش نابینایان کتابخانه شریعتی نیشابور با دارا بودن بیش از یک هزار جلد کتاب با خط بریل و لوح‌های فشرده حدود ۲۹۰ نفر عضو فعال دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه خیران فرهنگی به حوزه کتابخوانی، گفت : برای ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور زمینی سه هزار متری از طرف شورای اسلامی شهر در بوستان ارغوان نیشابور اختصاص یافته است که برای آغاز عملیات اجرایی آن به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام//ف. م.

 


کتابخانه شریعتی نیشابور، رتبه دوم امانت دهی کتاب دراستان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار