مشهد؛

راه‌اندازی بخش کودک کتابخانه شهید رجایی تربت‌جام

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌جام از راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه شهید رجایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، شهین امیری گفت: طبق برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی قرار است در کتابخانه‌های ۱۰ شهرستان استان، بخش کودک راه‌اندازی شود. از این رو در کتابخانه شهید رجایی تربت جام به‌عنوان سومین شهر استان فضاسازی ایجاد شده است و این بخش به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که ۱۲۸ کودک در کتابخانه شهید رجایی عضو هستند افزود: این کتابخانه بیش از ۳ هزار جلد کتاب کودک دارد. تعداد کل اعضای این کتابخانه حدود هزار نفر است که بیش از ۴۰ هزار نسخه کتاب با عناوین مختلف در آن وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌جام گفت: حدود ۶۰ مترمربع از این کتابخانه را با فضاسازی، مناسب حال کودکان کرده‌ایم. برای ایجاد این مکان تغییراتی در نقشه کتابخانه، خرید تجهیزات جدید، کف‌پوش، اسباب‌بازی‌های متنوع، رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری در تمامی این سالن، نصب در و پنجره و نصب تلویزیون را با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰ میلیون تومان انجام داده‌ایم. هدف از تغییرات فیزیکی این بود تا مکان بیشتر با فضای فانتزی و خیالی کودکان همسو باشد.

امیری هدف از زیباسازی بخش کودک را، جذب کودکان برای مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و ایجاد انگیزه بیشتر برای مطالعه و کتاب‌خوانی عنوان‌کرد و افزود: در طراحی فضای داخلی این بخش سعی شده از طرح‌ها و عناصر جذاب و کودکانه بهره گرفته شود تا برای کودکان لذت‌بخش باشد.

وی گفت: از آنجایی‌که مطالعه کتاب در سنین کودکی علاوه بر انتقال دانش، موجب کشف و پرورش استعدادهای نهفته در آنان می‌شود امیدواریم که این بخش، بستر مناسبی برای پرورش استعداد‌ها و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌جام اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان نظیر قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، نمایش خلاق و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی را از برنامه‌های بخش کودک این کتابخانه اعلام کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی قصه‌گویی برای مادران (مادران قصه‌گو)، برگزاری مسابقات هنری مانند نقاشی و قصه‌نویسی، جمع خوانی کتاب و کلاس‌های موسیقی از برنامه‌هایی است که در این بخش خواهیم داشت. مدارس و مراکز پیش‌دبستانی می‌توانند دانش‌آموزان خود را برای آشنایی این عزیزان با فضای کتابخانه و بخش کودک بازدیدهایی داشته باشند.

امیری با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب گفت: در شهرستان تربت‌جام ۴ کتابخانه عمومی نهادی داریم که ۲ کتابخانه شهید رجایی و شهید مطهری در شهر تربت‌جام و یکی در صالح‌آباد و یکی در مهمان شهر فعال است.

وی افزود: تعداد ۴ کتابخانه مشارکتی در نیلشهر، احمدآباد، نصرآباد و زندان با مشارکت ادارات هم وجود دارد که مردم این مناطق می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. یک کتابخانه مستقل (نصر) نیز در مرکز شهر تربت‌جام فعال است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌جام عضویت کودکان پیش‌دبستانی و کوچک‌تر از این سن را در کتابخانه‌های عمومی شهرستان رایگان اعلام کرد و افزود: برای استفاده کودکان ابتدایی تا ۱۴ سال سالانه ۲ هزار و ۷۵۰ تومان هزینه عضویت سالانه است که می‌توانند با ارائه یک قطعه عکس و تصویر شناسنامه عضو کتابخانه شوند.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
خیلی خیلی عالیه
آخرین اخبار