مشهد؛

فرسودگی ساختمان ۵ کتابخانه عمومی گناباد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناباد گفت: برای رفع مشکلات کتابخانه‌های فرسوده این شهرستان به بیش از یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرسودگی ساختمان ۵ کتابخانه عمومی گنابادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد مظلوم افزود: شهرستان گناباد با دارا بودن ۱۰ کتابخانه عمومی و ۱۸۷ هزار نسخه کتاب دارای وضعیت مطلوبی در سطح استان خراسان رضوی می‌باشد و به ازای هر شهروند گنابادی ۲ جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان موجود است.
مظلوم اظهار داشت : هم اکنون با عضویت ۸ هزار شهروند گنابادی در کتابخانه‌های سطح شهرستان، نهاد کتابخانه‌های عمومی توانسته است ۱۰ درصد از جمعیت گناباد را عضو کتابخانه‌ها کند.
 
وی بابیان اینکه ۵ کتابخانه عمومی گناباد دارای قدمت بالای ۲۰ سال است، خاطرنشان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی گناباد فاقد هرگونه ساختمان اداری است و علاوه بر آن این اداره فاقد نیروی اداری می‌باشد و این کمبودها سبب بروز مشکلات فراوانی شده است. 
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناباد به سهم نیم درصدی درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر شهرداری‌ها نیم درصد از درآمد خود را به اداره کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند، این اداره اقدامات خوبی در راستای خرید منابع و تجهیزات برای کتابخانه‌ها انجام می‌دهد.
 
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که اداره کتابخانه‌های عمومی گناباد برای سال ۱۳۹۶ در دستور اقدام دارد، راه‌اندازی کتابخانه سیار ویژه روستاهای شهرستان می‌باشد که روستائیان نیز از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بهره‌مند شوند.
 
مظلوم افزود: خوشبختانه تاکنون شهرداری‌های گناباد، کاخک و بیدخت کمک‌های از محل نیم درصد دارایی خود به اداره کتابخانه‌های گناباد داشته‌اند اما امیدواریم با مساعدت بیشتر خود زمینه راه‌اندازی هرچه سریع‌تر کتابخانه سیار در سال ۹۶ را فراهم کنند.
انتهای پیام// ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.