بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی لوستر افتتاح شد

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی لوستر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی با حضور رئیس اتاق اصناف افتتاح شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی لوستر افتتاح شدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی لوستر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، برخی نمایندگان شورای اسلامی و رؤسای انجمن ها و اتحادیه های مرتبط آغاز به کار کرد. 

در این نمایشگاه؛ 201 شرکت داخلی و 19 شرکت خارجی از کشورهای ترکیه چین و تایوان حضور و مشارکت دارند.

همچنین انواع لوسترهای سقفی و دیواری، لوسترهای مساجد و زیارتگاه ها، انواع چراغ های تزئینی منزل، شمعدونی، چراغ های تزئینی شرکت ها و ادارات و هتل ها، چراغ های شهری، چراغ های فضای باز، مجسمه ها و تابلوهای تزئینی و صدها نوع دیگر از لوسترها و چراغ های روشنایی ارائه شده است.

در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی لوستر همچنین صنایع، دستگاه ها و تجهیزات مختلف مربوط به این صنعت نیز به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با هدف توسعه و افزایش تولید این صنعت در کشور راندمان تولید یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنایی با نوین ترین صنایع، و تجهیزات صنعت لوسترسازی جهان اشتغال زایی و توجه مسوولان به این صنعت برگزار شده است.

هم اکنون 400 کارخانه تولیدکننده لوستر و چراغ های روشنایی و تزئینی در کشور فعال بوده که حدود 40 هزار نفر به صورت مستقیم در آنها شاغل هستند و بیش از یکصد هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

حدود 70 درصد از مواد اولیه تولید لوستر با چراغ های روشنایی و تزئینی کشور از داخل تأمین می شود و تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز کشور است.

کشور ایران در صنعت لوستر و چراغ های تزیینی جزو 5 برند دنیا و در کنار کشورهای ایتالیا، چک، فرانسه و چین قرار دارد و انواع لوستر و چراغ های روشنایی تزیینی تولید داخل به کشورهای مختلف آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و ایتالیا که یکی از کشورهای صاحب نام در این صنعت بوده صادرات می شود و سالانه بیش از 260 میلیون دلار عاید کشور می شود.

کیفیت لوسترهای تولید داخل که گردش مالی سالانه آن بیش از 400 میلیارد تومان است، توان رقابت با تولیدات کشورهای اروپایی نظیر آلمان و فرانسه را دارد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از امروز تا ششم دی ماه دایر است.

انتهای پیام /

 ایران در صنعت لوستر  جزو 5 برند دنیا است

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار