نگاه وزارت نفت در زمینه تأمین تجهیزات، همواره به شرکت‌های دانش‌بنیان است

وزیر نفت گفت: تمام در‌های وزارت نفت بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باز است.

جواد اوجی که در مراسم امضای ۱۱ قرارداد و چهار موافقت‌نامه بین شرکت‌های دانش بنیان و وزارت نفت در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سخن می‌گفت، دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری را فعال‌ترین و تاثیر‌گذارترین دوره این معاونت دانست و اظهار داشت: از دکتر دهقانی به دلیل زحماتشان در توسعه و شناسایی شرکت‌های دانش بنیان و زیست‌بوم نوآوری و فناوری نهایت قدردانی را دارم.

وزیر نفت با بیان اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم، هیچ‌گاه منتظر شرکت‌های خارجی و مذاکرات نبوده و همواره نگاه وزارت نفت در زمینه تأمین کالا رو به داخل بوده است، گفت: در‌های وزارت نفت به روی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باز است.

اوجی با اشاره به این که امسال وزارت نفت برای سومین بار توانسته مقام اول را در تولید بار نخست کالا‌ها در کشور به دست آورد تاکید کرد: در حال حاضر هیچ پروژه بلاتکلیفی در صنعت نفت وجود ندارد.

به گفته وی هم‌اکنون حدود ۱۵۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام و جدید در دست اجرا است که تلاش شده با هماهنگی دولت، جذابیت قرارداد‌های کنونی صنعت نفت برای سرمایه‌گذاران افزایش یابد.

وی در پایان از مراحل نهایی ساخت هزار کیلومتر خط لوله انتقال فرآورده نفتی در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون روزانه ۱۶ تا ۲۰ هزار کامیون تانکردار، سوخت را در کشور جابه‌جا می‌کنند که این موضوع هزینه زیادی برای کشور به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار