كمک 100 ميليون تومانی حامی تهرانی به جهيزيه ايتام اردبيلی

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمی کمیته امداد استان اردبيل از كمک 100 ميليون تومانی حامی تهرانی به جهيزيه ايتام اردبيلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحيدی، معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه يكی از حاميان «طرح اكرام» بيش از 100 ميليون تومان به تأمين جهيزيه 10 نفر از نوعروسان تحت حمايت اين استان كمک كرده است، گفت: اين حامی با اهدای 150 ميليون تومان در سال‌گذشته نيز زمينه ازدواج 20 نفر از نوعروسان تحت حمايت اين استان را فراهم كرده بود.

وی با اعلام اينكه اين حامی تهرانی برای تأمين جهيزيه كامل 10 نفر ديگر از نوعروسان تحت حمايت اين استان تا پايان سال‌جاری قول مساعد داده است، بيان كرد: اين حامی در قالب طرح «اكرام ايتام» حمايت از 60 يتيم تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل را برعهده گرفته است و در مناسبت‌های مختلف سال با كمک‌های خود آنها را ياری می كند.

توحيدی با اشاره به اينكه برای تسهیل در امر ازدواج جوانان تحت حمايت اين استان نیازمند همدلی هر چه بیشتر خیران و نیکوکاران هستيم، افزود: طرح «كوثر» با هدف تأمين جهيزيه نوعروسان نيازمند توسط كميته امداد اجرا می‌شود تا آنها بتوانند بی‌دغدغه و با آرامش خاطر راهی خانه بخت شوند.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه در اقدام خيرخواهانه ديگری دو حامی طرح‌های «اكرام ايتام» و «محسنين» به ساخت منزل مناسب و سرپناه مقاوم برای خانوار ايتام تحت حمايت خود كمک كرده‌اند، گفت: يكی از آنها در منزل استيجاری و ديگری در خانه‌ای امانی و بسيار قديمی زندگی می‌كردند كه هر آن ممكن بود بر روی سرشان آوار شود كه با كمک حاميان مسكن‌های مناسبی برای آنها در حال ساخت است كه به زودی به اتمام خواهد رسيد.

وی با اشاره به اينكه يكی از اين خانوار سه نفره و ديگری چهار نفره هستند كه با مشقت بسياری در منازل كوچک، نمناک و محقر زندگی می كردند، اعلام كرد: با كمک ‌های نيكوكارانه حاميان، منازلی به ابعاد 80 مترمربع برای اين دو خانوار ايتام ساخته می‌شود كه تكميل آن بيش از 70 ميليون تومان هزينه در بر دارد.

توحيدی با بيان اينكه يكی از حاميان زمينی به وسعت 200 مترمربع به يتيم تحت حمايت خود هديه كرد تا با ساخت منزل مهم‌ترين مشكل آنها را رفع كند، افزود: حامی ديگر نيز بيش از 13 ميليون تومان به خريد زمين 220 مترمربعی برای يتيم تحت حمايت خود اقدام كرد تا منزل مناسبی برای آنها ساخته شود.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه حاميان طرح‌های «اكرام ايتام» و «محسنين» می‌توانند در قالب طرح «بام مهر» به خانه‌دار شدن خانوار ايتام تحت حمايت كه فاقد منزل مناسب و مقاوم هستند كمک كنند، گفت: طرح «بام مهر» به منظور تهيه مسكن مناسب برای ايتام تحت حمايت اجرا می‌شود كه حاميان می‌توانند با كمک به خريد زمين يا كمک به ساخت منزل برای ايتام تحت حمايت خود، كميته امداد اين استان را در قالب اين طرح ياری كنند.

وی با اعلام اينكه يكی از حاميان هم بيش از 4 ميليون تومان به خريد زمين برای فرزند معنوی خود كمک كرده است، بيان كرد: پرداخت 3 ميليون و 500 هزار تومان هزينه ساخت پروتز دست و پای مصنوعی برای يتيم تحت حمايت كميته امداد اين استان از ديگراقدامات خيرخواهانه يكی از حاميان طرح «اكرام ايتام» است.

توحيدی با بيان اينكه با توجه به برودت هوای سرد در سطح استان اردبيل حاميان بيش از 15 ميليون تومان به خريد وسايل گرمايشی خانوار ايتام تحت حمايت كمک كرده‌اند، افزود: همواره شاهد كمک‌های خيرخواهانه حاميان طرح‌های «اكرام ايتام» و «محسنين» به مددجويان اين استان هستيم كه در سايه اين كمک‌ها می توانيم مسير توانمندسازی و خوداتكايی خانوار تحت حمايت را هموارتر كنيم.

 

انتهای پيام/ح

تهیه جهیزیه نوعروسان اردبیلی توسط حامی طرح اکرام ایتام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.