مدیر کل کمیته امداد اردبیل؛

6 هزار مددجوی اردبيلی فاقد مسكن مناسب هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: 6 هزار و 545 خانوار تحت حمايت كميته امداد اردبيل فاقد مسكن مناسب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 6 ‌هزار و 545 خانوار تحت حمايت اين استان فاقد منزل مناسب و مقاوم هستند، گفت: تلاش داريم با همكاری مضاعف دستگاه‌های اجرايی و كمک ‌های خيرخواهانه حاميان و خيران برای اين خانوار تحت حمايت كه از مشكل منزل و سرپناه رنج می‌برند، مسكن مناسبی ساخته يا خريداری شود.

وی با بيان اينكه حدود 5 هزار خانوار تحت حمايت اين استان در منازل امانی زندگی می كنند، افزود: بيش از ‌هزار و 500 مددجو نيز در مسكن استيجاری ساكن هستند كه با توجه به افزايش رهن و اجاره در هرسال، آنها همواره با مشكلات بيشتری روبه‌رو می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با اشاره به اينكه رفع مشكل مسكن تمامی مددجويان فاقد سرپناه مناسب و مقاوم را در برنامه‌های سه تا چهارساله خود قرار داده‌ايم، بيان كرد: تأمين مسكن برای خانوار تحت حمايت كه به دليل نداشتن منزل مناسب با مسائل و مشكلات بسياری مواجه هستند نيازمند همياری هر چه بیشتر خیران و نيكوكاران است تا بتوانيم مهم‌ترين و اساسی ترين نياز آنها را برطرف كنيم.

دشتی با بيان اينكه 5 ‌هزار و 277 خانوار تحت حمايت نيازمند تعميرات كلی و جزئی مسكن هستند، گفت: امدادگران كميته امداد اردبيل با مراجعه به منازل خانوار تحت حمايت اين استان مشكلات اساسي آنها را بررسی كرده و بر اساس نيازسنجی  های انجام شده درصدد هستند خدمات قابل‌توجهی را به مددجويان  ارائه كنند.

وی با اشاره به اينكه هزار و 536 خانوار تحت حمايت نيازمند ساخت حمام هستند، اعلام كرد: هزار و 252 خانوار تحت حمايت نيز نيازمند ساخت سرويس بهداشتی هستند كه رفع اين نيازهای اساسی كه از مهم‌ترين شاخصه‌های ارتقای سطح سلامت و بهداشت مددجويان محسوب می‌شود نیاز به همراهی گسترده‌تر خيران دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با بيان اينكه 150 منزل مسكونی در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری برای خانوار تحت حمايت كه در شهرها و روستاهای سراسر استان اردبيل سكونت دارند ساخت يا خريداری شده است، افزود: هزار و 750 منزل مددجويی نيز مورد تعمير و مقاوم‌سازی قرار گرفته است.

دشتی با اعلام اينكه بيش از 5 ميليارد تومان خدمات عمرانی در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمايت اين استان ارائه شده است، گفت: ساخت، خريد، تعمير، و بهسازی منازل مددجويان يكی از برنامه‌های مهم كميته امداد در توانمندسازی خانوار تحت حمايت است چرا که داشتن مسكن و سرپناه مناسب موجب رفع بخش گسترده‌ای از مشكلات و گرفتاری‌های آنها می‌شود.

وی با اشاره به اينكه راه‌اندازی كمپين «سرپناه» از ديگر برنامه‌های كميته امداد برای یاری‌رسانی به خانوار تحت حمايت فاقد مسكن است، بيان كرد: بهره‌گيری از روش‌هاي نوين براي تسريع و تسهيل در جذب كمک هاي مردمي در اولويت فعاليت‌های كميته امداد قرار دارد تا بتوانيم در سريع‌ترين زمان ممكن كمک‌های خيران را به دست نيازمندان برسانيم.

دشتی با بيان اينكه نيكوكاران می‌توانند از طريق كد آنی ‌پرداخت #045*8877* كميته امداد اردبيل را در ساخت، خريد و تعمير منازل مددجويان اين استان ياری كنند، افزود: با توجه به جغرافيا و آب‌وهوای سردسير اردبيل ضرورت دارد خيران و نيكوكاران بیش‌ از پیش برای تأمين مسكن مناسب خانوار تحت حمايت وارد عمل شوند.

 

انتهای پيام/ح

5 هزار خانوار تحت حمايت اردبیل در منازل امانی زندگی می كنند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.