معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد:

انتخاب پژوهشگر برتر در جشنواره ابوریحان‌/ رشد 30 درصدی‌ بودجه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

زرقی از انتخاب پژوهشگر برتر کشور در جشنواره ابوریحان‌ خبر داد.

انتخاب دانشجوی برتر در جشنواره ابوریحان‌/ رشد 30 درصدی‌ بودجه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین‌ زرقی‌ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در نشست خبری جشنواره‌ ابوریحان‌ که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد‌، اظهار کرد: هجدهمین‌ جشنواره‌ ابوریحان‌ در دی‌ماه‌ برگزار می‌شود که خوشبختانه در این دوره مانند سال‌های گذشته شاهد حضور‌ پژوهشگران داخلی و خارجی هستیم‌.

تقدیر از  پژوهشگران برتر دانشگاه‌ در جشنواره ابوریحان

وی بیان کرد: در این دوره‌ سعی شده است از پژوهشگران برتر دانشگاه‌ و افراد منتخب از خارج از کشور‌ و همچنین محققان‌ سطح ملی تقدیر‌ شود که خوشبختانه در این جشنواره استقبال زیادی از طرف دانشجویان و محققان انجام شده است‌.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه 4 سال است که این جشنواره از حالت بومی‌ به بین‌المللی تغییر کرده و به نام جشنواره ابوریحان‌ برگزار می‌شود، افزود: از میان 106 پژوهشگر دانشگاه شهید بهشتی 18 نفر انتخاب شدند که این افراد در 2 گروه استادان بالینی‌ و گروه پایه و در 3 مقوله استاد، استادیار‌ و دانش‌یار به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 ز‌رقی عنوان کرد: انتخاب این افراد بر اساس چاپ مقاله، ارجاع‌ مقاله‌ تولید علم، کارهای پژوهشی‌ بین‌المللی بوده است که در این میان منتخبان ملی نیز بر اساس سامانه علم سنجی وزارت بهداشت‌ معرفی شدند و کمیته معاونت 2 نفر را بر اساس مقالات علمی و ارجاعات انتخاب کرده‌ است.

وی با بیان اینکه در سطح بین‌المللی 2 نفر بر اساس شاخصه‌ علم سنجی بین‌المللی و میزان تولیدات علمی انتخاب می‌شوند، عنوان کرد: دانشگاه شهید بهشتی دارای 13 دانشکده است که در این جشنواره‌ یک دانشکده که بیشترین رشد و فعالیت‌های پژوهشی‌ را داشته انتخاب‌ و معرفی می‌شود و همچنین از میان 70 مرکز تحقیقاتی این دانشگاه، مرکزی که از نظر شاخص‌های کیفیت‌، تعداد مقالات، ارجاعات‌ و امتیازات پژوهشی‌ بیشترین امتیاز را به دست بیاورد به عنوان مرکز تحقیقات این دانشگاه در جشنواره ابوریحان‌ معرفی می‌شود.

 زرقی‌ با اشاره به اینکه در جشنواره ابوریحان‌ و بر اساس آیین‌ نامه جشنواره یک مقاله برتر دانشگاه شهید بهشتی‌ انتخاب می‌شود، تأکید کرد: در جشنواره ابوریحان‌ 70 کتاب علمی چاپ شده است که از این تعداد 2 کتاب برگزیده شده است که به 2 زبان فارسی و انگلیسی‌ مطالب علمی و پژوهشی را در خود جای داده است‌.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی‌ با بیان اینکه در جشنواره‌ ابوریحان‌ یک جشنواره علمی و فناوری‌  وجود داشته است که در آن فناو‌ر برتر‌ معرفی می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه شهید بهشتی توجه ویژه‌ای به پژوهش‌های دانشجویی دارد به همین خاطر در جشنواره ابوریحان‌ دانشجوی برتر‌ انتخاب‌ و از آن تقدیر به عمل می‌آید‌ که یکی از اهداف برگزاری این جشنواره دیده شدن پژوهشگران، افزایش‌ تعاملات بین‌المللی و بین بخشی‌ و امضای تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی‌ است که در این جشنواره مسئولان ذی‌ربط‌ گزارش‌های عملکرد یک ساله را در حوزه پژوهش‌ و تحقیقات ارائه می‌دهند‌.

رتبه اول  دانشگاه شهید بهشتی‌ در حوزه تحقیقات دانشجویی‌

 زرقی‌ در خصوص کسب رتبه‌ اول دانشگاه شهید بهشتی‌ در حوزه تحقیقات دانشجویی‌ گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس نظام علمی وزارت بهداشت‌ رتبه‌بندی می‌شوند که در این میان دانشگاه شهید بهشتی‌ رتبه دوم را کسب کرده است که شاخص‌های این رتبه‌بندی بر اساس میزان استنادات‌، میزان تولیدات علمی‌، تعاملات بین‌المللی‌، سرانه تولیدات‌ و کیو‌ وان‌ است که این شاخص‌ها 80 درصد امتیازات را تشکیل می‌دهند و تحقیقات دانشجویی، آزمایشگاه‌های جامع‌، 20 درصد‌ دیگر این رتبه‌بندی را شامل می‌شوند.

 وی با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی رشد قابل توجهی در زمینه تحقیق و پژوهش‌ و همچنین تولید مقاله داشته است، ادامه داد: این دانشگاه‌ در زمینه‌ استنادات‌، تولید‌ مقالات ISI، تعاملات بین‌المللی و کیو‌ وان‌ رشد خوبی را نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

 زرقی‌ افزود: ریاست‌ دانشگاه تأکید ویژه‌ای بر فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در راستای افزایش محصولات پژوهشی‌ دارد و در همین راستا توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های پژوهشی شده است.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه توسعه مراکز تحقیقات بالینی در بیمارستان‌ها همگام‌ با دانشگاه‌ها در حال انجام است، ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی‌ کمترین میزان تخلفات پژوهشی را داشته و یک فرد مسئولی که مقالات را نوشته بود از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نبود.

خطای سهوی و عمدی در نوشتن مقاله قابل قبول نیست

 زرقی‌ ادامه داد: هیچگونه خطای سهوی‌ و یا عمدی در نوشتن مقالات پذیرفته نیست و با متخلفان در چارچوب قانون در کمیته اخلاق برخورد می‌شود و در همین راستا کتاب راهنمای مقالات و استنادات‌ در دانشگاه شهید بهشتی به چاپ‌ و در اختیار اعضای هیأت علمی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مالیات طرح‌های تحقیقاتی به میزان 5 درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: بودجه پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی از 2 بخش مصوب‌ و 3 تا 10 درصدی از محل درآمدهای‌ دانشگاه‌ است که به طور کلی بودجه تحقیقات‌ نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار