تجمع دانشجویان امیرکبیر در اعتراض به سیاست‌های آمریکا + تصاویر

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در واکنش به سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در واکنش به سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس ظهر امروز دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تجمع اعتراض آمیز خود علیه شیطان بزرگ آمریکا را در کنار مزار شهدای این دانشگاه برپا داشتند، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران پس از خواندن نماز جماعت ظهر با سر دادن شعار‌های الله‌اکبر"، "مرگ بر آمریکا"، "الموت لآمريكا"، الموت لإسرائيل" به سمت جایگاه رفته و مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید به صورت رسمی آغاز شد.

یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: به دور هم جمع شدیم تا اقدامات بی‌شرمانه آمریکا و اسرائیل را محکوم کنیم. رئیس جمهور احمق آمریکا غصه نخور که به حول قوه الهی همانطور که ریشه داعش را از بین بردیم، نعش اسرائیل را نیز از منطقه پاک خواهیم کرد، سپس آمريكا ننگت باد اسرائيل مرگت باد، سردادند.

در ادامه شاکری رئیس بسیج دانشگاه صنعتی امیرکبیر پشت تریبیون قرار گرفت و گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدا تاکنون کانون مبارزه و اعتراضات است و کانون در خط مقدم مقاومت است، ما در اتفاقی دیگر که قلب جهان اسلام و انسانیت در جهان به درد آمده و مظلومان را به جوش و خروش درآورده به دور هم جمع شده‌ایم. در حمایت از فلسطین گرد هم آمده‌ایم. دشمن از ابتدا تا کنون نقشه‌های زیادی برای نابودی جهان اسلام کشیده است که آخرین تیر در ترکشی که رژیم منحوط و کودک‌کش و ظالم اسرائیل بر جهان اسلام وارد کرد، انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو  به قدس بود، دشمن نقشه‌های زیادی کشیده است که همگی نقش بر آب شدند. این را بدانید که حق و حقیقت همیشه پیروز خواهد شد.

باقرنیا///نماز جمعه را در قدس خواهیم خواند

وی تصریح کرد: چند نقشه‌ای که دشمنان جهان اسلام برایمان کشیدند و نقش بر آب شد: در جریان انقلاب اسلامی، دیدیم که ایران پیروز شد در جنگ تحمیلی به مدت سه روز می‌خواستند ایران را اشغال کنند که دیدیم این اتفاق نیفتاد بارها و بارها دیدیم که می‌خواهند با تحریم‌ها مردم ایران را به زانو درآوردند که نتوانسته‌اند با استفاده از داعش و جریان تکفیری و جنایت‌کاران ایجاد رعب و وحشت کردند که مدافعین حرم توانستند در مقابل آنها پیروز شوند. می‌خواستند تحقیقات علمی در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تهران، صنعتی امیر کبیر و شهید بهشتی و غیره خواستند که دانشمندان ما علم‌شان خاک بخورد در حالیکه می‌بینیم آنها در ساخت انرژی اتمی، هوا فضا، سلول‌های بنیادی توانسته‌اند به پیشرفت چشم‌گیری برسند.

شاکری ادامه داد: قرار بود لبنان به آشوب كشیده شود و حریری نخست وزیر لبنان را گروگان بگیرند و مردم را به خیابان ها بكشانند، ولی این نقشه شان نیز نقش بر آب شد و لبنان در خط مقاومت ماند؛ آنها می خواستند مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند و حرف اول نباشد اما می بینیم كه نتوانستند و به قول سردار بزرگ حزب الله لبنان "این ها فقط حرف می زنند".

باقرنیا///نماز جمعه را در قدس خواهیم خواند

رئیس بسیج دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: همه این پیروزی ها فقط به دلیل وجود خدای قدس و پیغمبر بیت المقدس است؛ خدایا مثل گذشته كه در اتفاقات پیروزمان كردی فلسطین را نیز كمک كن؛ ان شاالله نماز جمعه را در بیت المقدس به پا خواهیم كرد.

وی به جمله اخیر سیدحسن نصرالله دبیر كل حزب الله لبنان "ما دولت كه هیچ،قریه كه هیچ، مزرعه كه هیچ حتی طویله ای به اسم اسرائیل را هم به رسمیت نمی شناسیم."اشاره كرد.

سپس دانشگاهیان شعار مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل گفتند.

باقرنیا///نماز جمعه را در قدس خواهیم خواند

در ادامه نامدار یكی از دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی امیر كبیر به نمایندگی از همه دانشجویان بیانیه ای را قرائت كرد كه متن آن به شرح زیر است:

 بسم الله قاسم الجبارین

تقدیر خداوند این است که فلسطین آزاد خواهد شد. "مقام معظم رهبری" مدظله العالی

زورگویی و ظلم به عنوان بدترین رذائل قریب به هفت دهه است به صورت گسترده توسط صهیونیست ها با حمایت همه جانبه مستکبران جهان برملت مظلوم فلسطین اعمال می شود. از این روی نه تنها امت اسلامی بلکه تمامی عدالت طلبان و آزادی خواهان جهان باید خواستار آزادسازی فلسطین باشند.

رئیس جمهور آمریکا در تصمیمی که در میان همراهان همیشگی اش اقبالی نداشته بیت-المقدس را که بر اساس قطعنامه های جانب دارانه سازمان ملل باید زیر نظر آن سازمان ادارهشود، به عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی اعلام کرده است تا گامی را جهت این خیال باطل صهیونیست ها که سال هاست در سر می پرورانند برداشته و خوش خدمتی خود را به لابی های صهیونیستی اثبات کند، اما مردم و جوانان فلسطینی نشان داده اند که تا نابودی اسرائیل، این فرزند نامشروع استکبار جهانی مقاومت و انتفاضه را ادامه می دهند.

امروز که جبهه مقاومت به پیروزی های خیره کنندهای در برابر فرزند منحوس سلفیگری رسیده، زورگویان عالم درصددند با مشغول نمودن مسلمین به اختلافات داخلی، آنان را از آرمان آزادسازی قدس، این اولین قبله مسلمانان غافل سازند، لذا در حال حاضر توجه به این امر ضروری است که نابودی اسرائیل، این غده سرطانی، مهم ترین آرمان و هدف امت اسلامی می‌باشد.

در حالی که وحدت امت اسلامی در شرایط حساس کنونی منطقه و جهان برای مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی امری ضروری است بدون شک سکوت و سرسپردگی حکام سعودی و بعضی دول اسلامی در برابر این اقدام غیر انسانی و حتی غیر قانونی دولت آمریکا گناهی نابخشودنی خواهد بود و لذا از سازمان کنفرانس اسلامی توقع میرود در اجلاس پیش رو،تنها اسلام و مسلمین را در نظر داشته و حامی حقوق مستضعفین فلسطین باشد که فلسطین پاره تن اسلام است.

علاوه بر لزوم اعمال فشار مردمی و رسانه ای علیه رژیم متجاوز صهیونیستی که ما دانشجویان آن را از مهمترین اولویتهای خود میدانیم لازم است دولت نیز از طریق مجامع بین المللی تمام توان خود را برای جلوگیری از به سرانجام رسیدن این اقدام ننگین دولت ترامپ بکار گیرد.

در کنار اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور از قوه قضاییه انتظار می‌رود بر حسب وظیفه قانونی و توصیه اکید رهبر معظم انقلاب، پیگیر حق مظلومان فلسطینی در مجامع حقوقی جهان باشد، که تصمیم جدید رئیس جمهور آمریکا نه تنها نافی انسانیت است که ناقض حقوق بین الملل و قطعنامه های شورا امنیتی است که آمریکا خود از مدافعان آن است.

حال که ناکارآمدی مذاکرات صلح بر همگان محرز شده است، ما دانشجویان پلی تکنیک ضمن اعلام حمایت از انتفاضه جدید فلسطینیان آمادگی خود را برای تقدیم خون خود به پیروی از اسلاف شهیدمان در راه تحقق وعده الهی و پیروزی حق بر باطل اعلام میداریم که همچنان به پیروی از اماممان معتقدیم که "اگر مسلمین مجتمع بودند و هرکدام یک سطل آب به اسرائیل میریختند او را سیل میبرد."

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

19آذر

در پایان این اعتراض دانشگاهیان با آتش زدن پرچم آمریكا و اسرائیل اقدام اخیر ترامپ را با شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل محكوم كردند و تكبیر گفته و با ذكر صلوات به سمت مزار شهدا رفتند و مراسم پایان یافت.

باقرنیا///نماز جمعه را در قدس خواهیم خواندانتهای پیام/

واكنش دانشجويان دانشگاه اميركبير به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار