مرادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

سفر به شهرستان‌ها، تدبیر دولت برای فرار از انتقادات دانشجویی

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: سفر رئیس جمهور در روز 16 آذر برای کاهش موج انتقادات است.

لزوم پاسخگویی دولت به تشکل های دانشجوییپیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به لزوم نقد عملکرد مقامات کشور گفت: اینکه  مسئولین در ایام نزدیک به شانزده آذر و به طور کل در هر زمانی در معرض انتقادات اقشار مختلف مردم مخصوصا دانشجویان قرار گیرند، طبیعی است. مقام معظم رهبری هم در  برخورد با دانشجویان به خوبی انتقادات آن ها را می شنوند و با سعه صدر پاسخ می دهند.

مرادی با اشاره به اینکه گویا رئیس جمهور سیاست دیگری را در برخورد با دانشجویان پیش گرفته است؛ گفت: امسال جناب آقای روحانی تصمیم دارد روز دانشجو در یکی از شهرستان‌های کشور باشد. ذات حضور ایشان در شهرستان ها قابل تحسین است.

وی  با طرح این سوال که معلوم نیست با چه هدفی رئیس جمهور در مراسم شانزده آذر در تهران حضور ندارد، گفت: آیا حضور دکتر روحانی در شهرستان ها به مناسبت شانزده آذر با این هدف بوده است که به مناطق دیگر توجه شود یا اهداف دیگری مدنظر وی بوده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان گفت: در سفر اخیر آقای روحانی مشاهده شد که تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی حضور نداشته اند. سوال این است که چرا در برنامه ریزی‌هایی که برای این سفر انجام شد، فرصتی برای صحبت نمایندگان اتحادیه ها و تشکل‌های دانشجویی فراهم نشده است؟

چرا به دانشجویان شهرستانی اجازه صحبت داده نشد؟

مرادی گفت: اگر سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها برای دولت اهمیت پیدا کرده است، چرا به انجمن ها و تشکل های دانشجویی همان استان اجازه صحبت نمی دهند؟

وی با اشاره به اینکه در مراسم سخنرانی رئیس جمهور کسانی صحبت کردند که عمدتا مجیز دولت را گفتند، اظهار کرد: دولت به منتقدین اجازه صحبت نمی‌دهد و رئیس جمهور، امسال تدبیری اندیشیده است تا به بهانه سفر به شهرستان‌ها با انتقادات دانشجویان مواجه نشود.

مرادی عدم حضور رئیس جمهور در مراسم شانزده آذر تهران را حاوی چند پیام اصلی دانست. وی در تشریح این پیام ها گفت: در ابتدا می توان دریافت که دولت متوجه این موضوع شده است که انتقادات به دولت به حداکثر رسیده و همه سلایق سیاسی را در برگرفته است. دولت فهمیده است که فضای دانشجویی به شدت انتقادی شده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در تشریح دومین پیام عدم حضور رئیس جمهور در تهران گفت: دولت دریافته است که دانشگاه‌ها در ایجاد موج خبری و جریان سازی قدرت دارند و  دانشگاه و جریان دانشجویی در جامعه موثر است. همچنین انتقادات دانشجویان در فضای مجازی هم با تایید اقشار مختلف جامعه همراه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آزادی بیان گفت: سومین پیامی که از اقدام رئیس جمهور می توان دریافت، این است که دولت در طرح شعار آزادی بیان، اهداف سیاسی دارد و اصل طرح این شعار یک تاکتیک سیاسی است. اگر اصل آزادی بیان اهمیت دارد، چه روزی مهم‌تر از روز شانزدهم آذر می‌توان پیدا کرد؟

مرادی یادآور شد: متاسفانه اتفاق بدی است که اصحاب قدرت به جای اینکه دانشجو را تقویت کنند به تضعیف جریان دانشجویی می‌پردازند، اما مطمئنا فهم جریان دانشجویی از مطالبات اجتماعی بیش از فهم دولت است. 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۴ دی ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید.لطفأ موضوع دفترچه های بیمه سلامت که جدیدأ اینگونه شده را پیگیری کنید.الان ما که صاحب این دفترچه ایم هنگام مراجعه به مطب پزشکان و آزمایشگاه وسونوگرافی های شخصی هزینه برای ما آزاد حساب میشود یا بعضی از آزمایشگاه ها اصلأ این دفترچه های بیمه سلامت قبول نمی کنند و می گویند که ما باید برای انجام کارهای پزشکی به بیمارستان های دولتی مراجعه کنیم.یعنی ما اصلأ نمی توانیم به آزمایشگاه یا سونوگرافی شخصی مراجعه کنیم.الان امثال من که سنم از ۶۰به بالاست و نمی توانم بیمه تامین اجتماعی رد کنم باید چه کنم آن هم با این وضع گرانی وبیماریها؟؟!!ترخدا پیگیری کنید ممنون.
آخرین اخبار