دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی:

سازماندهی نیرو‌های مردمی در عراق یکی از اقدامات برجسته سپاه بود

عبدالله زاده گفت: سپاه در پیروزی علیه داعش نقش بسیار پررنگی داشت که یکی از اقدامات برجسته او تشکیل نیرو‌های مردمی حشدالشعبی در عراق بود.

سازماندهی نیروهای مردمی در عراق یکی از اقدامات برجسته سپاه بود

وحید عبدالله‌زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با فروپاشی دولت خودخوانده داعش باید هرچه زودتر قدرت کامل به دولت‌های مرکزی در سوریه و عراق برگردد تا شاهد بازسازی این کشورها باشیم.

هدف ظهور داعش جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه بود

وی خاطرنشان کرد: نفوذ ایران و تفکر شیعه به طور روزافزونی در خاورمیانه و جهان در حال گسترش بود بر همین اساس داعش با تئوری آمریکا و با حمایت عربستان و ترکیه در منطقه با هدف تخریب وجه ایران و همچنین خشن نشان‌دادن چهره اسلام در جهان ظهور کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه معمولا در بسیاری از موارد آمریکا به طور مستقیم در امور دخالت نمی‌کند تصریح کرد: ترکیه و عربستان که همیشه گوش به فرمان و مسئول اجرای اوامر آمریکا هستند با کمک به تشکیل یک گروه تروریستی با تفکرات تکفیری با هدف تضعیف نفوذ ایران و همین‌طور تخریب چهره اسلام به ایجاد ناامنی در منطقه که هدف آمریکاست کمک کردند که با مقاومت نیروهای اسلام با شکست مواجه شد.

دولت‌مردان منطقه باید بیش از پیش برای حفظ اتحاد خود تلاش کنند

عبدالله‌زاده تصریح کرد: با سناریو و برنامه‌ریزی صحیح سپاه پاسداران هم محبوبیت این نهاد انقلابی در منطقه افزایش یافت و هم دولت خودخوانده داعش شکست خورد که به زودی به طور کامل نابود می‌شود.

وی ادامه داد: نیروی قدس سپاه در پیروزی‌های اخیر علیه داعش در سوریه و عراق نقش بسزایی داشت که کمک‌های مستشاری سپاه قدس و سازماندهی نیروهای بسیج مردمی حشدالشعبی همانند بسیج ایران بخشی از اقدامات برجسته سپاه در منطقه بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به اینکه حال با پایان یافتن فعالیت داعش زمان بازسازی فرا رسیده است، تاکید کرد: زمان آن رسیده که قدرت اصلی به دولت‌های مرکزی در سوریه و عراق برگردد تا شاهد پیشرفت و بازسازی هرچه بیشتر این کشورها باشیم.

عبدالله زاده یادآور شد: از این پس دولت‌مردان منطقه باید بیش از پیش برای حفظ اتحاد خود تلاش کنند، زیرا آمریکا و حامیان وی این شکست را نمی‌پذیرند و قطعا تلاش می‌کنند با طراحی نقشه‌ای جدید باز هم اهداف خود را با ایجاد تفرقه و دشمنی میان ملت‌های مختلف دیگری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار