حجت الاسلام والمسلمین دادگر مطرح کرد؛

اختلاف نظر‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان باید حل شود

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اختلاف نظر‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان باید با کمک وزارت آموزش و پرورش حل شود.

اختلاف نظرهای موجود در دانشگاه فرهنگیان باید حل شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آئین تکریم محمود مهرمحمدی سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان و معارفه حسین خنیفر سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و معاونان دانشگاه فرهنگیان عصر امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دادگر نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دانشگاه فرهنگیان در عرصه تعلیم و تربیت به عنوان دانشگاهی راهبردی در آموزش عالی مطرح است و محلی برای تحقق سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: انتظار داریم اقتضائات محیط تربیت معلم به درستی درک شود که اگر این مسئله تحقق یابد ثمرات آن در جامعه نشان داده می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دادگر بیان کرد: وضعیت موجود و مطلوب دانشگاه و آنچه سند تحول بنیادین و سیاست های کلی مقام رهبری است باید صریحا مشخص شود و اختلاف نظرهای موجود رفع شود و وزرات خانه هم به این مساله باید کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، بیان کرد: اما برخی از چالش ها دانشگاه را گیر انداخته است به ویژه در حوزه هیئت علمی این مسئله درک شود.

دانشگاه هم باید مطالبه گر و هم پاسخگو باشد

حجت الاسلام والمسلمین دادگر نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دانشگاهیان باید خودشان بنای دانشگاه را بسازند در واقع دانشگاه هم باید مطالبه گر و هم پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دادگر بیان کرد: دانشگاه باید خودباوری خود را درک کند و برای حرکت خود به آرامش برسد.

وی اظهار کرد: دانشجو به تعبیر شهید بهشتی موذن جامعه است، بنابراین باید به دانشجو توجه ویژه ای داشت و با اعتماد و اخلاص به این گروه کار انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه ۳۱دفتر نهاد رهبری در پردیس های دانشگاه ایجاد شده است، یادآور شد: چنین اقداماتی جزو ارزش های تربیتی این دانشگاه بوده، همچنین در حوزه دفاع ارزش های دفاع مقدس ۱۹هزار نفر این درس را گذراندند و این مساله نشان از ارزش های دانشگاه فرهنگیان است که امیدواریم این مساله تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.