رئیس کمیسیون عمران مجلس:

۱۲۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی تزریق می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع 120 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی تزریق می‌شود به اجرای طرح ریلی پرداخت می شود. شبکه ریلی از اولویت‌ برنامه‌های دولت است که مشروط بر استفاده از مکمل‌های پیش شده برای بودجه 48 هزار میلیارد تومانی کشور برای سال آینده است.

۱۲۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی تزریق می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا رضایی کوچی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه 48 هزار میلیارد تومان اعتبار بودجه سال آینده  برای پروژه‌های عمرانی پیش بینی شده است اظهار داشت:بودجه عمرانی کشور برای سال 97 با کاهش 40 درصدی نسبت به سال گذشته، 48 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه 80 هزار میلیارد تومان ظرفیت‌های دیگر اعتباری برای بودجه سال 97 تعریف شده است، افزود: استفاده از صندوق توسعه ملی، ظرفیت بانک‌ها، درآمد اختصاصی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی از دیگر محل‌های تامین بودجه عمرانی است که دولت  80 هزار میلیارد تومان تعریف کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجموع 120 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی تزریق می‌شود به اجرای طرح ریلی پرداخت و با تاکید بر اولویت این پروژه افزود: شبکه ریلی از اولویت‌  برنامه‌های دولت است که مشروط بر  استفاده از مکمل‌های پیش شده برای بودجه 48 هزار میلیارد تومانی کشور برای سال آینده است.

رضایی کوچی با اشاره به پرداخت مبالغ، اسناد سررسیدی خاطر نشان کرد: سال گذشته به میزان 32 هزار میلیارد تومان اسناد  سر رسیدی ارائه شده که باید مبالغ این میزان اعتبار سال آینده پرداخت پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی تکمیل پروژه‌های عمرانی نیست بیان کرد: 500 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح کشور در حال اجرا است که با بودجه دولتی نمی‌توان آنها  تکمیل کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح راه آهن شیراز بوشهر نیز گفت: اتصال بوشهر به شبکه ریلی کشور برای ظرفیت سازی درآمدی برای وزارت نفت است و نباید آن را هزینه ببیند بلکه سرمایه‌گذاری زیرساختی است.

رضایی کوچی با تاکید بر توجه ویژه برای تکمیل پروژه ریلی شیراز به بوشهر افزود: اکنون بوشهر متعلق به همه کشور است و همین ایجاب کرده تا در اجرا شبکه ریلی آن توجه ویژه‌ای بین دستگاه‌های ذیربط ایجاد شود.

انتهای پیام/پ

تزریق ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.